Quote:
Originally Posted by JBR
Ik ben al even bezig met nadenken en twijfelen hoe ik actief aan autosport kan doen. Geloof mij er komt niet veel schot in de zaak wegens financieel onhaalbaar. Zelf geen Eran wegens geen centen om een degelijke wagen wagen op te bouwen (en vooral ook veel schrik om veel geld te geven aan een sport die ik dan misschien 5 maal per jaar kan uitoefenen).
|
Dit is larie. Als je geen centen hebt om aan Eran mee te doen dan klopt er iets niet. Via Johan Daelemans kostte dit jaar een cursus circuit experience met een gehuurde BMW 360€. Als je dit niet kan opbrengen is er toch iets mis.
Als je een racelicentie hebt dan stap je hier of daar wel in een wagen van de sprinters cup voor minder dan 1000€ denk ik. Toen ik destijds mijn eerste seizoen geraced heb ben ik het hele jaar niet op vakantie geweest en vrijwel nooit op stap en gingen al mijn op het fabriek zuur verdiende centjes op in het budget om een jaar Touring Cup te rijden (toen 200.000 BEF) met de Opel Omega van familie Bormans. Met deze wagen werden we derde in de grote klasse en behaalden we het algemeen podium in Francorchamps.
Maar tegenwoordig heb ik de indruk dat de meeste mensen die ergens een idee hebben om ooit een race te rijden, zelf niks willen investeren. Als iets je hobby of passie is dan mag dat toch wel wat geld kosten denk ik.
Als je wilt tennissen moet je ook willen investeren in een racket en wat lessen en als vissen uw hobby is zal je ook wat materiaal moeten kopen...
Mijn stelling is dat als je echt wilt racen je dit binnen afzienbare tijd ook zal doen als je ervoor wilt werken.