Interesse voor een bepaalde formule moet groeien, en zoals chauffeur zegt heb je wel degelijk een goede financiële en commerciële structuur nodig! En met het commerciële moet dan niet onmiddelijk aan een winstgevende onderneming gedacht worden, maar eerder aan een goed verkoopbaar concept!
Mijn idee voor een competitie opstart is nog altijd een paar wagens van een nieuwe klasse op een paar vrije trainingen aanwezig laten zijn en de geinteresseerden de mogelijkheid geven om de wagen te laten kennen!
Een beetje zoals toyota de promotie van zijn yaris cup destijds aangepakt heeft! Die auto's doken ook al een jaar lang in diverse paddocks op zonder dat er ook maar een meter in competitie mee gereden werd!
Resultaat: Diverse tuners en piloten hebben voldoende tijd gehad om over het heel gebeuren na te denken, en te beslissen over het al dan niet zich engageren in deze klasse!
Als ik mij niet vergis stond er ook een heel mooi veld aan de start vanaf de eerste race!
Het enige nadeel aan deze formule was de constructeurs-gebondenheid! Toyota deed niet meer mee en het heel spel is ten onder gegaan!
Jammer want dit was (relatief) betaalbaar racen en het was zeer zeker te verkopen naar een sponsor toe!
Vindt een constructeur die een naam engagement wilt, en zorg tegelijk voor een niet afhangend product, een waterdicht reglement, een aantrekkelijk randgebeuren en ik garandeer dat er financiële partners gevonden worden om dit op poten te zetten!
Misschien dat een aantal mensen idd eens de koppen bij mekaar moeten steken om iets uit te werken, of verder uit te werken!
Greetz
|