View Single Post
Old 18-11-2005, 10:50
IlPrincipal's Avatar
IlPrincipal IlPrincipal is offline
De Paddock Rookie

Het idee van de stock hatches zie ik wel zitten. Is zeker betaalbaar. Op Engelse sites kan je die bakken voor max €3000 volledig raceklaar kopen. De Porsche zou te koop kunnen komen. Ik merk echter ook wel dat er bij het organiseren van een race heel wat meer komt kijken dan we allemaal denken.

Mijn beginvraag ging er eigenlijk over hoe je bestaande dingen zoals Bravo racing ,Sprinterscup en Clubraces nog instapbaarder kon maken door veiligheid niet alleen van labels te laten afhangen. Door de startprijs wat te laten dalen en zo een nog groter startveld te krijgen. Hoe meer deelnemers hoe gespreider de kosten of toch niet? Er zijn toch zeker mensen die gewoon eens willen racen voor de kick en niet noodzakelijk voor de overwinning. Als dat betaalbaar wordt zullen ze dat zeker doen.

Ik weet als schooldirectie wel dat hier in België alles gereglementeerd is. Ik heb er elke dag mee te maken, tot mijn grote ergernis.

Maar... is de VAS bv. verplicht om zo'n strenge FIA normen op te leggen. Ik denk dat er in de Waalse autosport ASAF alweer andere reglementeringen gelden. Maar ja dat is België.
Ik moet wel toegeven dat ik er niet genoeg vanaf weet. Ik volg momenteel de Belgische autosport, en zeker de reglementering of belangengroepen, niet van dichtbij genoeg. Sommigen hier op het forum wel merk ik.

Zoals Jo Smets hier reeds eerder zei, ik wil ook wel €100 betalen voor 15 min trainen en dan een half uur racen. Was dit niet het oorspronkelijke idee van de Clubraces? Als je ergens op een Porsche dag wil rijden betaal je evenveel of zelfs meer...daarom kom ik daar ook nooit en verkies Eran. Ook al zijn de Porsche rijders op die Porsche dagen veel voorzichtiger met hun wagens.

Maar allé ik wijk af, ben benieuwd wat ik teweeg bracht met een onschuldige vraag. Lang leve de initiatieven om gewone burgers op de baan te krijgen.