View Single Post
Old 18-11-2005, 00:20
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Autosport kost altijd geld maar het hoeft niet altijd commercieël te zijn
Is juist, als wij beiden hetzelfde verstaan onder commercieel. Als we spreken over een low-budget race moet de groep de kosten zeer goed onder controle houden en moeten de inkomsten minimaal de kosten dekken. Zoals Eddy terecht aanhaalde, is er dan wat over dan is dat meegenomen. Het mag echter niet zo zijn dat piloten of teams de dupe worden van een kampioenschap dat niet aanslaagt waardoor de prijzen de hoogte in gaan. Duidelijke financiële afspraken voor aanvang zijn noodzakelijk, dat is wat ik bedoel met commercieel. Autosport is zaken doen, net zoals met alle andere zaken. Dit wil echter niet zeggen dat je daarom winst moet maken, dit bepaal je voor aanvang of je dat nastreeft ja of neen.

Quote:
Ik ken toevallig een groep van een paar honderd racende leden die low-budget bezig zijn. Mensen die daar "commercieel" bezig zijn worden met de nek aangekeken, liever niet dan wel.
Als je ERAN bedoelt dan moet ik zeggen dat ik mijn bewondering voor Andy en Eric nooit onder stoelen of banken gestoken heb. Deze formule is perfect en iedereen spreekt erover, dat is wat je moet hebben. Ik denk dan ook dat de sleutel en de oplossing hier kan te vinden zijn. De vraag blijft echter: hoe lang gaat het duren voor het niveau hier ook de hoogte ingaat. Als je ziet welke bakken daar rondrijden op zo een dag! Ik denk dat sommigen zo de top-10 van TC aankunnen. Tussen vrij rijden en een wedstrijd is volgens mij wel nog een verschil. De sterkte van ERAN is dat er geen competitiegeest heerst en dat iedereen zich wat komt ammuseren, de ene al met meer centen dan de andere. Als je iedereen bv dezelfde wagen zou geven, en je laat ze een dagje ERANNEN dan ben ik er zeker van dat sommigen dubbel zoveel verteren dan anderen. Toch blijf ik met de vraag zitten: waarom zou ERAN niet commercieel zijn. Je moet betalen, men verkoopt waardebonnen, men verhuurt circuitdopen, mis ik hier iets, maar dit zijn toch allemaal betalende zaken, welliswaar tegen de beste en juiste prijs? Als morgen iemand zijn M3 verhuurt om ERAN te komen rijden dan kan Andy hier toch moeilijk ingrijpen en is het commercieel zonder dat hij het zelf misschien zou willen.

Quote:
Een gedurfde mail, na aanleiding van deze thread, is naar een bepaalde persoon de deur uit. Mocht ik er een antwoord op krijgen, dan laat ik het weten!
Ik ben benieuwd. Gij weet alvast beter als geen ander op welke mailadressen je geen antwoord krijgt hé
Reply With Quote