Quote:
Originally Posted by Eddy V
Hier moet men toch groot geld kunnen verdienen aan een wedstrijd en veel kunnen stoefen.
|
Wel Eddy, hier heb ik nu serieus mijn vragen bij sé. Moest dat dan zo zijn dat ze pakken poen verdienen, waarom zijn er dan nog geen 10 mee begonnen. Zoals Andy reeds aanhaalde: 8000 euro huur circuit + de extra mensen die je nodig hebt voor een race. Tel daar een eventuele surplus bij voor een A-weekend, want hier hebben we het toch over hé. Neem 6 wedstrijden aan de bovenstaande prijs en plaats er nog eens niet overdreven 15.000 marketing bij. Betaal je medewerkers een kleine aanvaardbare dagvergoeding, en maak de som. Reserveer je dagen, zet deze op de nationale kalender en betaal de huur van het ciruit maanden op voorhand. Ga dan piloten zoeken die een wagen willen kopen of inzetten voor je kampioenschap.
Maak zelf even de rekening, hoeveel wagens denk je nodig te hebben om het voor iedereen betaalbaar te houden?
Ik kwam altijd uit op 35-40 wagens om break even te draaien, en geloof me, hier wil ik zeker mijnen nek niet op breken.