View Single Post
Old 15-11-2005, 13:11
IlPrincipal's Avatar
IlPrincipal IlPrincipal is offline
De Paddock Rookie

Talking

Quote:
Je gaat dat toch niet altijd zien. Na een crash kan je bijvoorbeeld wel is haarscheurtjes in de structuur hebben. Je gaat die nooit zien (behalve met röntgenstralen), maar de structuur is toch zo verzwakt dat een volgende klap je helm of rolkooi in elkaar kan doen klappen.
Zo heb ik een vriend die Boss races rijdt in Engeland, die heeft ook zijn ganse wagen F3000 moeten demonteren om te laten röngtenstralen...Anders mocht hij niet meer starten. Resultaat alles oké, maar wel zijn portefeuille veeeel lichter en een ganse winter werk om de auto te demonteren en te monteren. Nu is zo een F3000 nog wel andere koek dan onze "tin tops" hé. Nochtans op de historic heb ik toch wel ogen opengetrokken bij het zien van die oude F1 wagens. Daar is een hoop gemodelleerd purschuim overdekt met ducktape wel voldoende als stoel ...Hoe bevestig je eigenlijk purschuim ?
Ik wil hier wel geen topic openen over het gevaar van historic races, het ging gewoon over een betaalbare instapklasse met betaalbare veiligheid.

Last edited by IlPrincipal; 15-11-2005 at 13:20.
Reply With Quote