View Single Post
Old 11-11-2005, 14:16
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Huudo
Even enkele dingen aanstippen.

- Rally is in België vooral populair in de geografische streek genaamd Condroz, vanwaar ook de rally naam. Vele toeschouwers langs de kp's zijn "gewone locals", dus jan-met-de-pet die eens naar de rally komt kijken en dit in tegenstelling tot de meeste andere rallies in ons land waar de meerheid de die-hard rallyfans zijn. Je ziet op iedere rally telkens dezelfde gezichten terug. Dus stellen dat rallysport "in ons land" nog populair is, is wellicht een beetje te optimistisch. De Condroz heeft - door de'n band genomen - altijd meer volk getrokken als ergens anders. Dat was al in '86 zo, in '95 zo en nu nog steeds.

- Rallysport en motorsport in het algmeen zijn per definitie gevaarlijk. Gaan we lopen triest wezen omdat er mensen op de rechte lijn op 1 meter staan te kijken? Er zijn andere vormen van autosport waar mensen zeer goed afgeschermd zijn, maar dat heet circuitracerij zoiets. Voor zover ik weet gebeuren er op rechte stukken maar weinig ongevallen en voor zover ik heb kunnen zien, grepen de baanposten wel correct in als mensen in de bochten verkeerd stonden. Op de foto die je toont, zie ik enkel mensen op de weg staan, nadat de auto voorbij gereden is. 't zou pas erg zijn moesten ze de weg op lopen, vooraleer de wagen eraan komt. Nadat de wagen voorbij is de weg oplopen... beats me, maar gevaarlijk is dat toch niet?
Laat de rallysport de rallysport wezen en laten we geen veronderstellingen maken over dingen die eventueel-indien-moest het-ge weet maar nooit-en als wat-zouden kunnen gebeuren.

- En als er dan al roekeloze toeschouwers rondlopen op de proeven, dan hebben ze meestal een biertje in hun handen (om 09.00 's ochtends - sic) en met dank aan die dekselse drankbufetten die een toch oh zo gezellige sfeer creeëren.

Waarmee ik wil zeggen, het maakt er toch allemaal deel van uit, 't is zelfs een groot stuk van de rallyfolklore die ons land rijk is. Dus het loopt wel los.
Om u ff te laten nadenken over de gevaren die er altijd zijn, kan je mss best eens langs surfen op de site van de navi van de officiële 00 wagen: http://spaces.msn.com/members/klauske/

Links onderaan heeft hij een heel aantal links staan naar movie's met (fatale) gevolgen voor het roekelooze publiek.
vb1, vb2, vb3, ...

De 00 wagen doet meer dan alleen maar over de KP rijden juist voor de 1e, onderstaande foto toont andere taken aan...

Mss een goed idee om iedere morgend voor je naar een rally vertrekt ff het onderstaande te lezen:

Quote:
Official Safety Rallyteam

Begin seizoen 2004 lanceerde RACB , samen met de hulp van Ford Belgium en Guy Colsoul voor de start van een "Official Safety Rallyteam" . Dit team heeft als doel om in ale manches van div.1 de dobbel-en trippel nul (safetywagens) te rijden .

Het is de bedoeling dat deze wagens telkens door dezelfde piloten bestuurd zullen worden die de nodige ervaring hebben om de veiligheid van de toeschouwers alsook die van de piloten optimaal in te kunnen schatten .

RACB heeft deze taak toevertrouwd aan Louis Van Roey .

Louis Van Roey is sinds de jaren'70 aktief in de rallysport , reed zelf veel rally's en was copiloot van Fonny Bogaerts . Na een korte onderbreking besloot hij 7 jaar geleden samen met zijn zoon Denis terug iets te doen om de rallysport te doen overleven .

Ze kochten een opel manta , rusten de wagen helemaal uit tot safetywagen en boden hun diensten aan bij de organisatoren .

Tegenwoordig rijdt Louis Van Roey de dobbel nul in de gele EVO 7 die getuned en onderhouden word door Colsoul-rallysport .

Floral-Racing bood 2 Ford Fiesta's aan die volledig uitgerust zijn als safetywagens en dienen vooral om de trippel nul te rijden .

OM DE RALLYSPORT IN BELGIE TE DOEN OVERLEVEN IS VEILIGHEID VAN ALLERGROOTST BELANG .

RESPECTEER DAAROM DE VEILIGHEIDSZONES EN DE INSTRUCTIES VAN DE STEWARDS.
En dan nog kan het mislopen...
Als er in de toekomst een crash gebeurd in ons BK zoals in bovenstaande movie's, denk ik dat de rally sport snel zal verdwijnen in ons land...
En dat is het laatste wat vele duizenden rally fans willen...