Hoewel ik van rally niet veel kaas gegeten heb, durf ik toch mijn hoedje af te doen voor diegenen die hun nek uit gestoken hebben voor dit project. Of het al dan niet echt gelanceerd zal geraken in de toekomst, dat moeten we afwachten. De formule is nu eenmaal niet zo goedkoop. Maar ja, welke formule is dat heden ten dage nog wel, als je top 5 of top 10 wil rijden in wedstrijden zoals Ieper e.d. ? 100.000 eurotjes per wedstrijdweekend is immers niet niks.
Het GT3 Road Challenge project echter nu al veroordelen, lijkt me wel erg vroeg. Iemand maakte een schimpende vergelijking met de Legends Cars. Ook deze waren enkele maanden geleden nog ten dode opgeschreven. Dankzij de grote inzet van Olivier de Wilde kwam er uiteindelijk een 'Marsters' race, en zie... In Zolder staan ze op hun kop te dansen om het zaakje binnen te halen voor de toekomst. Misschien is zo'n initiatief in het rallywereldje een oplossing om promotoren voor de kar te spannen... Om dat nu als een zekerheid te gaan beschouwen, is voor mij persoonlijk uit den boze, gezien ik persoonlijk de interne en organisatorische kant van het hele rallygebeuren niet voldoende ken. Afgaande op sommige opmerkingen die hier voorafgaan heb ik echter één troost: ik ben niet de enige.
Porsche GT3 Road Challenge: tijd zal raad brengen. Afwachten of het positief of negatief wordt.
Mvg,
Dries De Smet