View Single Post
Old 27-10-2005, 13:44
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Huudo
Maar toch blijf ik erbij. Ze doen het niet enkel om geld te sparen, maar gewoon omdat ze volgens mijn bescheiden mening niet instaat zijn een nieuwe auto te ontwikkelen terwijl ze officieel aan het koersen zijn. Ford kan dat wel, want in Oz wordt de nieuwe Focus al ingezet -> gebouwd volgens de 2006 specs. Sportief is toch wel anders als je het mij vraagt.
M-Sport kan dat toch ook niet. Ze hebben gekozen om huidige Focus niet meer te ontwikkelen want ze hebben geen nieuwe homologatie aangevraagd. Daarenboven hebben ze nog eens heel wat bespaard door mindere/betalende piloten te laten rijden. Je ziet toch aan de resultaten van dit jaar dat ze vooral punten scoren o.w.v. de betrouwbaarheid van de wagen (vooral in het begin van het jaar toen de andere fabrikanten wat probleempjes met hun nieuwe wagens hadden).

Citroen wou zowel dit jaar op het hoogste niveau staan en binnen een jaar opnieuw. Dat gaat gewoon niet als je tegelijk aan het WK deelneemt en een competitieve wagen wil ontwikkelen.
Reply With Quote