View Single Post
Old 27-10-2005, 12:05
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Citroen heeft ondertussen de fabrieks comeback in 2007 officieel bevestigd. Loeb zal dus in een prive Xsara rijden in 2006 en in 2007 de nieuwe C4 besturen. Citroen heeft nog niet gekozen welk team de prive wagens zal runnen: Oreca of Kronos. Over Duval wordt niks gerept.

bron: WRC - Citroën keert in 2007 terug met C4 WRC (pitstop.tv)
Ik snap die gasten van Citroën toch niet zo goed hoor. In België kieperde ze de C2 Challenge aan de deur (dankzij de RACB kwam het nog enigszins goed) en nu stoppen ze voor een jaar om dan terug te keren. Waarom dat ze dat doen is mij een raadsel? En komt niet vertellen dat ze er een hoop geld mee sparen want dat slaat nergens op.

Of is het misschien omdat ze zich gewoon een gans jaar lang achter de schermen op hun C4 willen concentreren om er zeker van de zijn dat die competitief genoeg is en kan winnen in 2007? Immers én een vol seizoen rijden én een nieuwe auto ontwikkelen tegelijkertijd is behoorlijk intenstief en precies iets wat die lui niet kunnen. Ook de Xsara werd op punt gezet buiten kampioenschap om dan toe te slaan. Stom en belachelijk vind ik dat. Als iedere constructeur dit zou doen, heb je geen kampioenschap meer. Hopelijk bakken ze er niks van volgend en komende jaren...
Reply With Quote