Quote:
Originally Posted by kristofgtv6
Tja, smaken verschillen é, maar dat zorgt dan weer voor variatie, voor elk wat wils...
In Belgie staan we inderdaad aan de top qua veiligheid, zeker in vgl met Frankrijk en zelfs Duitsland, en dat moet zo blijven, met onze sensatievrienden van de media... 't is helaas niet zoals in de UK, waar 1000 man netjes achter één lintje blijven staan... Er zit daar iets in 't water zeker? (of in 't bier, bijna hetzelfde)
Dat veiligheidsbudget heb ik geen "verspilling" genoemd, maar je merkt wel dat de fameuze wet Peeters door een stel bureaucraten is opgesteld, die nog nooit een echte rally gezien hebben, en dus veel nodeloos extra werk en kosten voor de organisatie vergen, om nog te zwijgen van de opstelling van vele verboden zones, waar je door de linten soms de auto's niet meer ziet. In de Westhoek kennen ze er wat van, bij onze Waalse vrienden dan weer veel te weinig.
Hoop alleen maar dat er weer niet een klap gebeurt.... De groep RMS is wel een formidabel idee, helaas kan wie dat maar wil nu een +300PK monster inzetten, met de nodige poen, maar wel zonder de ervaring...
|
Mijn eerste repliek was eerder bedoeld als reactie op Mr. Dallara's wat is er goed en minder goed in FR.
In de UK staan ze niet alleen gedisciplineerd aan de linten, ze wachten overal redelijk gedisciplineerd. Aan de kraam, de'n toog, de bushalte... Ze hebben er veel meer respect dan wij hier. Publieksgedrag in Goodwood is daar een sprekend voorbeeld van.
Ik vind de veiligheidsbudgetten hier zeker niet overdreven. Wat de linten enz. betreft, tja die zijn er nu eenmaal en ik erger me er niet zozeer aan. En wat de Westhoek betreft, ik ben er dit jaar 3x naar een rally gaan zien, en in het begin was het even zoeken naar goeie fotoplekken, maar eens je die gevonden hebt, valt het allemaal wel mee. Tijdens Ieper waren er zelfs Marchals die de linten aan de kant van de weg, dus niet aan de toeschouwer kant, naar benenden stroopten opdat we toch goeie foto's konden nemen.
En ja, RMS flirt met 300pk in sommige gevallen. Maar dat was 15 jaar gelden ook al zo. En waren de piloten van toen - in dezelfde wagens - allemaal bij machte om die 300pk fatsoenlijk te mennen? Ik denk het niet, ik weet het wel zeker. Als mens vergeten we snel natuurlijk, het waren niet allemaal Droogmansen, Snijersen, Duez' en andere Kankunnens die toen reden. Dus ook toen kon iedereen met geld, al dan niet voorzien van de nodige ervaring erin kruipen, en net zoals toen zal het ook nu in de RMS wel loslopen.