View Single Post
Old 10-10-2005, 17:21
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Rallye Le Touquet

Het voorbije weekend zijn we eens gaan kijken naar onze zuiderburen, daar vond de Rally Le touquet plaats tellende voor het Franse asfalt kampioenschap.

Met een prachtig deelnemersveld (7 WRC's, 2 groupA subaru's, een leger celica's GT4 en 4 super 1600) en KP's in een zeer mooie omgeving was het voor mij geslaagt. En voor herhaling vatbaar!

Het nadeel blijft de grote afstand die je moet rijden om er te geraken... Met 300km op de teller is Le Touquet de dichtsbijzijnde Rally voor ons Vlamingen .

Ik ga zeker eens een "vergelijkende test" schrijven tussen het BK rally en het Franse rally kampioeschap. Want de RACB kan nog veel leren van de FFSA.
Tip: aangezien de FFSA als grote troef heeft dat al hun asfalt en onverhard rally's volledig gratis zijn, haalt het Frans kampioeschap het moeiteloos in de test van het BK...

In Le Touquet was ook een Belgisch tintje met o.a. Fortin als Co in een top 206 WRC van Bonzai, de First Subaru WRC, Vanneste in een clio en Tanghe in een BMW (niet in z'n vertrouwde BMW, ik denk een gehuurde franse BMW?).

Hieronder kan je enkele foto's zien, beelden zeggen zoals steeds meer dan woorden...

Last edited by Mr.Dallara; 10-10-2005 at 17:25.
Reply With Quote