niet iedereen kan met een biplace wagen met passagiers rijden, er is een commissie die bepaald of een rijder geschikt is om met passagiers te rijden, maar soit ...
Ik zie de biplaces eerder als een promotiemiddel ter bevordering van de autosport .. je moest eens weten hoeveel mensen hiervan onder de indruk zijn, en ik kan u verzekeren dat die zeker niet gaan doemdenken. Ook een super intressant middel om sponsors aan te trekken. De hoge deelnemersaantallen bewijzen toch dat dit allemaal niet zo slecht is.
En wat dat doemdenken betreft ... Eddy V, als ik het goed begrepen heb ben jij wel regelmatig op het Engels grondgebied actief/aanwezig bij races. Wat zeg je dan van een radical/legend car/van die oude proto's ... daarbij is de veiligheid toch een pak kleiner? Bij ons gebeurt alles veilig, die auto's zijn speciaal anders gebouwd, alles volgens FIA normen, verzekering van copiloten. Wat zeg je dan van het taxirijden op een donderdag in Zolder? Meestal mensen zonder overall, niet gekeurde helm, geen RACB verzekering ... daar is de kans misschien nog groter dat er iets gebeurt want 90% van de taxi's gaat een pak rapper dan de fun cup met 130pk'kes! Het gevaar bestaat idd maar zo een doemdenkerij vind ik volledig overbodig.