Thread: Verzekeringen
View Single Post
  #14  
Old 18-09-2005, 12:49
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Quote:
Originally Posted by Pascal
Ik heb ooit een verhaal gehoord van iemand die een verzekering had als sponsor. De deal was dat de sponsor exposure kreeg maar dat hij niets hoefde te betalen indien er geen ongeval was. In geval van ongeval werd op de verzekering gerekend. Toch een goede deal denk ik. De details van de overeenkomst ken ik natuurlijk niet...

BTW de persoon van wie sprake zit hier op het forum maar is niet meer actief in autosport...

C U
Inderdaad.

Als we einde jaren 80 de BBL -cup reden met de Volvo, dan droegen we inderdaad de kleuren van een verzekeraar.

De deal was vrij simpel.

De sponsoring was gratis. Zijzelf verzekerden het materieel risico (totaalwaarde van de auto 3.500.000 BF) verder en stonden garant voor de franchise van 350.000 BF. De afspraak was echter ook heel duidelijk: kleine beschadigingen waren niet gedekt en na één serieuse crash, werd er uitbetaald en verviel de deal !

We hebben drie jaren met deze 'sponsor' gereden, zonder van zijn diensten gebruik te hebben moeten maken, tot aller tevredenheid, maar we hebben wel drie seizoenen met een gerust gemoed geraced !

PS. Jammergenoeg doen ze dit nu niet meer, daar de budgetten nu totaal anders zijn.....
Reply With Quote