Quote:
Originally Posted by vortex
Ik lees nu net (bv autosport.BE) het geweeklaag van Racing for Belgium. Wat een gezever allemaal: thats cupracing heren!!!. En ga je nu niet als slachtoffer opstellen wat iedereen doet er aan mee en/of is er slachtoffer van. Ook RfB. En natuurlijk heeft alles en iedereen zich tegen 'de Belgen' gericht. Wat een achtervolgingswaanzin.
|
Toch enkele bemerkingen.
Na de eerste, door Philip Jacobs gewonnen, Clio-race bespraken we aan de Villeneuve-chicane met een aantal Paddockers hoe keurig en netjes het er nu allemaal aan toe ging bij die Clio's sinds Renault Sport zich er officieel niet meer mee bemoeide.
We hadden beter onze mond gehouden!
Tijdens de tweede manche was het weer wanspektakel zoals weleer : de Clioten-cup (dixit Mark) op zijn best.
Ik heb de tweede reeks gevolgd vanop de top van de Sacramentshelling, waar je zowel de Chicane als de Jacky Ickx-bocht kan overzien. Het leek wel of de overwinning van Jacobs in de eerste reeks als een lap op een stier gewerkt had voor het Nederlandse Clio-peloton. Je kon er niet naast kijken dat het vooral de gele 'Racing for Belgium'-wagens van Jacobs, Jonckheere en Leybaert waren die geviseerd werden in de rampartijen. "We gaan die Belgen hier toch geen tweede maal laten winnen" was blijkbaar de ondertoon in die tweede reeks. Wat betreft het incident in de chicane waarbij Philip Jacobs definitief uit de race werd gekegeld, kan ik je enigszins gelijk geven; daar waren vier wagens bij betrokken en het was niet echt duidelijk wie de hoofdschuldige was. Naar mijn mening echter niet geheel toevallig was ook Mike Verschuur een van die vier piloten. Verschuur Jr. had zich voor dit incident al niet onbetuigd gelaten in het uitdelen van de nodige tikken.
Ik denk dat de Nederlandse Clio-cup -alweer- toe is aan een bezinningsmoment. Laat ons hopen dat wat er zondag in de tweede race allemaal gebeurde slechts eenmalig was en ontsproten uit een misplaatst, gekrenkt nationaal gevoel vanwege een buitenlandse overwinning; waardoor de Nederlandse Clio-racers massaal door het lint gingen. Ik vrees echter dat we alweer vertrokken zijn voor een nieuw partijtje "Elkaars Cliootje in mekaar rammen"....