View Single Post
Old 18-07-2005, 17:35
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Ik ben gisteren samen met mijn broer ook een kijkje komen nemen in Zolder. Wij waren er wel pas rond de middag, maar na een lekkere burger in de Wheels waren we net op tijd voor de Euroboss.

Enkele jaren geleden had ik die al aan't werk gezien op Francorchamps, en net als toen was ik er nu niet van onder de indruk. Enkel de twee (recentste) bolide's van Zwart en Coronel waren echt moeite aan't doen, wat bleek uit een klein (maar prachtig opgevangen ) foutje van Coronel in de chicane. Nog een geluk dat er geen controle was op tabaksreclame. Die Benetton in Camel-kleuren...

De 2de Dutch Supercar race had wel een zeer sterke start. Die Viper die op Euser aan't jagen was, dat leek er wel op! Ook vond ik de prestatie van de BMW Compact nr.98 (Peter van der Kolk als mijn info klopt) zeer sterk. Die was vertrokken uit de pits als laatste en heeft een (naar mijn mening) prachtige inhaalrace gereden. De DTM-Opel kon me heel wat minder bekoren...

De Ferrari F1-demo vond ik wel de moeite, hoewel het tempo niet echt fantastisch hoog lag. Ik had nog nooit het genoegen gehad een turbo F1 in actie te zien (of te horen!), en dat gefluit alleen al was geweldig! Tijdens de Marlboro Masters in Zandvoort werd er tijdens de F1-demo wel wat meer op de limiet gereden, maar dat waren 3 recente modellen die elkaar wat beter konden volgen, dus misschien heeft het daar wat mee te maken?

Nog voor de demo gedaan was waren we al terug vertrokken (mijn broer had nog een afspraak).

Conclusie: Niet het meest indrukwekkende dat ik ooit op Zolder gezien heb (dat was de DTM een paar jaar terug in volle regen), maar we hebben een geslaagde namiddag gehad!