Mark,
Je bent even de menselijke factor vergeten in je theorie:
Mensen zijn niet 100% van de tijd 100% van hun capaciteit bezig. Inhalen kan wel dus. Slecht qualificeren overigens ook
Inhalen heeft imho 3 issues in F1:
* Carbon remmen: het "uitremmen" is nagenoeg onmogelijk geworden met de remkracht die de auto's laten zien. Een fractie van een seconde later remmen is wat Sato iedere GP opnieuw probeert en dan dwars schuivend zich beklaagt. Zie villeneuve/arnoux in Dijon (video staat op het net) hoe het wel kan, mits normale remmen
* Aerodynamica: Vuile lucht achter de auto reduceert de o zo belangrijke aerodyn. van de "inhaler" tot vrijwel noppes. Breng bredere auto's met slicks en reduceer aerodynamica (ok, de sport zal wa trager worden...) - om dan bochtjes te pakken en uit te remmen zal je als driver serieus aan een wieletje moeten kunnen draaien!
* Circuits: Om voorgaande beetje op te vangen: Minder "Tilke" circuits, meer bochten(combinaties?) zoals La Source, meedere lijnen mogelijk zowel in als uit, zorgt voor inhaalacties.