Nog vaststellingen:
* Het ziet er naar uit dat de McLarens echt wel de snelste wagens zijn, onafhankelijk van circuit (getuige 3de plaats Kimi in de Q. met heel wat meer fuel aan boord)
* Montoya is, behoudens technische problemen, zeer snel.
Als Alonso zijn WDC wil halen zal hij toch steeds minstens 2de moeten worden, en mag hij nog enkele (niet veel) 3de plaatsen behalen, als je er van uit gaat dat Kimi alles wint. Met een snelle Montoya kan dat nog wel problemen opleveren. Het is hoog tijd dat Fisi mee vooraan rijdt, niet enkel voor punten te sprokkelen/de Macs een hak te zetten, maar ook voor z'n eigenwaarde. Wat een pech heeft die vent nou? Net Alesi begin jaren '90 bij Ferrari.
Ferrari heeft hier een flinke tik gekregen, onafhankelijk van de 3de plaats van MSC. Als Fonzo niet had gelost in de laatste stint stond ook MSC op een ronde.
Wat is me ook nog opgevallen? Een "stopsel" op de baan a la Trulli (respect, hij rijdt er dan toch maar en houdt z'n positie) marcheert bangelijk goed. Een mogelijke Renault strategie zou vanaf nu de volgende kunnen zijn: Fisi steeds op een stop meer laten vertrekken zodat hij in de quals mogelijk voor de Macs kan uitkomen. Als je in de eerste stint het veld een halve minuut ophoudt gedurende een ronde of 12, en je teammaat kan wegrijden (als als als) dan win je de GP met een auto die niet de beste is.
't Wordt nog spannend. Ik vermoed wel dat McLaren snelheid boven bedrijfszekerheid aan't zetten is, in de hoop het kampioenschap te pakken. Die auto is zo snel, maar kijk... beide macs hadden weeral technische troubles dit weekend. Een afgeschreven Mercedesblok en hydrolische problemen. Ik zie Kimi nog 1 of 2 keer niet finishen, Fonzo echter, die is zo sterk bezig, mogelijk nog 1 uitvallertje.
Ik schat de kansen Kimi vs Fonzo 50/50.