View Single Post
Old 27-06-2005, 14:43
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Er is zeer weinig ruimte voor bestraffing aangezien alle Michelin teams ermee dreigen om te staken in Magny-Cours. Ze zullen waarschijnlijk om Michelin en de teams geldboetes opleggen om al die schadevergoedingen aan de Amerikanen te kunnen betalen.

Als er in de toekomst maar met 1 band gereden zal worden, zal de FIA, denk ik, rekening houden met dit debacle en Michelin kan dan wel eens zwaar gekloot zijn.
Hangt ervan af hoe je het bekijkt. Ik denk dat op termijn Michelin wel eens als winnaar (commercieel dan wel te verstaan) uit dit hele circus zal komen. Naar de eindgebruikers toe, maak je wel een statement dat kan tellen: "veiligheid boven alles". Ze haalden en zullen wellicht nog de pers gaan halen hiermee, maar een doorsnee bandengebruiker heeft er toch gewoon lak aan, aan al die F1-toestanden. Wat voor hem telt is een bandenleverancier/fabrikant die veiligheid hoog in het vaandel draagt. Dat ze daarvoor bestraft gaan worden door de sportfederatie, zal Michelin als fabrikant van consumentenproducten enkel ten goede komen. Van zo'n publiciteit kan je als marketeer enkel maar dromen...

Het is enkel de perceptie van de consumenten die zullen bepalen welke van beide partijen zal "winnen" - Michelin of FIA. En volgens mij liggen de positieve commerciële gevolgen hiervan in het kamp van de Franse bandenfabrikant.
Reply With Quote