View Single Post
Old 21-06-2005, 18:43
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by FastFons
Ik lees hier vanalles, maar niemand die opmerkt dat "trager rijden in bocht 13" en "om de 10 ronden wisselen" nogal open dingen zijn. Hoeveel trager? Gaan ze rap een paar flitsbakken zetten om het te controleren. Volgens mij ging dan gewoon iedereen vol snelheid erdoor gaan. Misschien de eerste ronden niet, maar bv alonso ziet raikonnen net ietsje minder van het gas gaan dan hemzelf dus de volgende keer rijdt hij ook ietsje sneller.
Michelin had uitgelegd dat de banden in orde zouden blijven als in bocht 13 slechts 280 km/u gereden werd.

FIA wou de snelheid inderdaad controleren met "flitsbak" (analoog aan de snelheidsbeperking in de pitstraat) en straffen uitdelen bij te hoge snelheid.

Ik kan mij inbeelden dat de Michelin teams eenvoudig een knopje op het stuur hadden kunnen programmeren als toerentalbegrenzer (zoals dat bij het binnenrijden van het pits het geval is).

Een gemakkelijkste was geweest dat de Michelin teams hun banden na de eerste ronde waren komen vervangen door de illegale banden die Michelin overgevlogen had en hiervoor een straf gekregen zouden hebben. Wel zeer verdacht was dat Michelin tijdens de onderhandelingen met FIA over het invoeren van de extra chicane plotseling beweerde dat die andere banden ook niet bestand waren tegen bocht 13 (blufpoker?)
Reply With Quote