Ik lees hier vanalles, maar niemand die opmerkt dat "trager rijden in bocht 13" en "om de 10 ronden wisselen" nogal open dingen zijn. Hoeveel trager? Gaan ze rap een paar flitsbakken zetten om het te controleren. Volgens mij ging dan gewoon iedereen vol snelheid erdoor gaan. Misschien de eerste ronden niet, maar bv alonso ziet raikonnen net ietsje minder van het gas gaan dan hemzelf dus de volgende keer rijdt hij ook ietsje sneller.
Hetzelfde met de pitstops al is dit misschien wel iets makkelijker te controleren. Maar op basis van welk reglement ga je verplichten van om de 10 ronden binnen te komen? Dat is net hetzelfde als het feit dat een chicane niet in het reglement staat.
Analoog krijgen we dus volgende gevolg: Er zijn teams die 10 ronden rijden, andere rijden er bv 12 of nog meer, tot als er iemand te lang probeert en het fout gaat. Beide oplossingen zijn dus volgens mij onrealistisch, een chicane of met andere banden rijden is dus de enige oplossing... Spijtig genoeg was altijd iemand tegen.
FF