Quote:
Originally Posted by Sennake
Uiteraard. Maar het ging erom dat men enkele weken geleden "niets hoorde" en nu ineens wel.
Dat is trouwens niet juist : toen Bridgestone duidelijk tekort schoot, hoorde men wel degelijk iets : Ferrari kloeg openlijk over de slechte banden en Bridgestone trachtte zich te verdedigen door te verklaren dat het chassis van Ferrari ook niet meer was zoals het geweest is.
Maar dat zal je wel niet bedoelen. Je hebt het over het voorstel van Michelin-kant om het zo maar eens te noemen om bv die chicane aan te leggen. Welnu, dan bedoelde ik met mijn antwoord : zoiets vragen alleen maar omdat je anders niet kan volgen lijkt me compleet tegen het reglement, zoiets vragen in het belang van de veiligheid van 14 piloten lijkt me wel verdedigbaar.
Daarmee neem ik persoonlijk geen standpunt in hoor. Ik tracht me alleen even in de plaats van Michelin voor te stellen hoe de zaken eruit zien.
|
wel wat me daarin net stoort van Michelin zijde is dat voor hun maar 1 optie bespreekbaar was ... de chicane ..
Dit was enkel en alleen omdat in dat scenario er voor hun teams zelfs geen sanctie voorzien was ... Terwijl er toch wel een grondige overtreding was van het technisch reglement.
Tegen alle
andere opties heeft
Michelin het been stijf gehouden en hun 7 teams als chantagemiddel (breekijzer) proberen te gebruiken. Michelin zou nochtans toch moeten beseffen dat hun onderhandelingsruimte vrij beperkt was aangezien zij de blunders hebben gemaakt.
Hier is de FIA niet in mee gegaan ... en terecht ... Het zijn zij nog altijd die de wetten bepalen tijdens een race-weekend. Toegeven aan chantage zou een ongelofelijk precedent zijn.
De fans zijn dus in mijn ogen het slachtoffer van de chantagepogingen van Michelin die mislukt zijn.
Het argument dat de FIA niet mee heeft gezocht naar veilige oplossingen is gewoon quatsch
----------------------
Over de FIA kan je enkel zeggen dat ze een keuze hebben gemaakt tussen 2 bijzonder slechte zaken:
- Ofwel toegeven aan chantagepogingen ... sry en dan is er totale anarchie binnen de autosport. wees gerust dat dit dan niet het laatste dergelijk gevalletje in 2005 zou zijn.
- Ofwel een GP met 6 deelnemers ... en de ongelofelijk slechte reclame voor de F1 en autosport in het algemeen.
Ze hebben voor het laatste gekozen ... Maar hierdoor hebben ze er wel voor gezorgd dat de FIA de hoeder van de reglementen blijft. Dit lijkt mij voor de toekomst van de autosport veel belangrijker dan de schade die opgelopen is door deze Farçe
Je kan dan wel zeggen dat de reglementen slecht zijn .... Maar dit gaat in mijn ogen ver buiten de scope van deze discussie. Teams hebben mee gesproken over regels ... Het is duidelijk voor iedereen welke regels van tel zijn vanaf welke GP ...
Dan moet je niet komen klagen dat je aangepakt wordt door die regel