Thread: De Heer De Smet
View Single Post
Old 09-06-2005, 19:37
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Eindelijk iemand die het hier is vermeld die column...ik was er op aan het wachten...

Natuurlijk iedereen zijn idee.
Maar wat mij enorm enerveerd is die arrogante stijl van heel die column. Genuanceerd is hij allerminst...

Quote:
Het gaat zelfs nog een stapje verder. Sinds de opkomst van de digitale fotografie zijn er natuurlijk een pak mogelijkheden. Laten we hier eerlijk zijn: voor de mensen die met fotografie hun brood (of hun beleg) moeten verdienen is dit geen zegen. Natuurlijk maken ze er zelf ook gebruik van, van de digitale mogelijkheden die hen geboden worden. Maar zij hebben er ook het recht toe, want ze moeten er (volledig of deels) van leven.
Waarom zou dit geen zegen zijn voor fotografen..De fotografen waar ik mee werk kunnen direct na de race hun fotos aan mij geven...en ik kan ze tenminste voor heel de wereld beschikbaar stellen ipv in een intern circuit te houden. Natuurlijk hebben fotografen het recht om deze technologie te gebruiken...Wat voor een open deur hier mee wordt ingetrapt slaat echt nergens op...Er zijn veel fotografen die die techniek ook misbruiken...De waanzingste bedragen worden gevraagd voor enkele fotos...

Leven en laten leven...Fotografen moeten hunzelf maar bewijzen op de domeinen waar ze zich door hun kwaliteiten van de Amateur kunnen onderscheiden. En diegene die het verschil niet zien tussen een amateur en een echte fotograaf...Dat is dan eerder erg te noemen voor de Professional...

Quote:
Maar als amateurs - die het dan nog vertikken om op een aanvaardbare manier hun werk te publiceren - misbruik gaan maken van de hedendaagse digitale (r)evolutie en daarbij alle veiligheidsmaatregelen aan hun laars lappen, dan komen de vragen naar boven. Ja hoor, ook Racingworld.be wordt van fotomateriaal voorzien door profs, semi-profs en zelfs soms door amateurfotografen. Maar laten we duidelijk zijn: onze mensen beschikken over de nodige accreditaties, zowel op internationaal als op nationaal vlak. Soms zelfs veel verregaander dan de modale lezer kan/mag/durft te denken...

Dat anderen, via veelal valse informatie, accreditaties bekomen, ligt zowat de hele (inter)nationale pers zwaar op de maag.
Wat voor een houding is dat nu weer... waarom constant die legitimatie??
Wat met die distinctiezucht van RW..ten opzichte van andere... Als je dan toch een column schrijft probeer dan aub je eigen organisatie niet te verdedigen... getuigt niet van een column om iets aan de kaak te stellen maar eerder een constante drang naar legitimatie van de eigen organisatie..

Op een valse manier accreditaties bekomen...Dat is ook weer die drang naar legitimatie... Speel open kaart dan en zeg hoe je aan de accreditaties komt...Als autosport site mag je dat toch wel meedelen. Want tot nader order zijn jullie geen organisatie gelieerd aan een team of organisatie..
Maar zit gewoon niet zielig te beweren dat andere wel hun counters vervalsen - dat staat hier heel duidelijk door de lijnen te lezen.

Ik vraag me dan ook af op basis van wat jullie dan wel accreditaties vastkrijgen... Speel open kaart als je niets te vrezen hebt. (of zit die pot nat in Zolder/Francorchamps er voor iets tussen)

Andere proberen vals aan accreditaties te geraken...Ik vraag me dan openlijk af...Van wie weet je dat ze op valse wijze een accreditatie bekomen. Bewijzen, voorbeelden graag...... Want tegelijk iedereen en niemand beschuldigen is ook maar laag te noemen. Samen met die legitimatie drang en deze opmerking...wat moet een mens met gezond verstand hier van denken....

Bedankt voor het Forum (gelieve geen censuur) Ik wacht om vurig in discussie te treden...
Bij deze was dit mijn column