View Single Post
Old 21-05-2005, 11:48
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by B.V.S.
Ik reed enkele weken geleden naar Brussel om 23u30 's avonds. Poeierdroog, geen kat op de baan. Cruise control stond op 130 km/u (om in slaap te vallen dus), en ineens in Bekkevoort... flash! Dit vind ik regelrecht debiel... op zo'n moment flits je iedereen natuurlijk...
Kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Zo reed ik onlangs op een zaterdagnacht via de E34 van Turnhout naar Antwerpen rond een uur of 3. Kurkdroge weg en vanaf de afrit Gierle tot waar de E313 uit Hasselt er bij komt letterlijk geen verkeer gehad! Ik zou liegen als ik zei dat ik correct 120 km/u reed in die omstandigheden, en natuurlijk, prijs! Ik was in overtreding, en heb mijn boete dan ook zonder (al te veel ) te morren betaald.

Mijn opmerking: Zou een alcoholcontrole op dat moment geen grotere bijdrage geven aan de verkeersveiligheid? Ik kan er trouwens met mijn kop niet bij dat er wat alcoholgebruik betreft er nog geen nultolerantie bestaat!

Men doet naar mijn mening ook veel te weinig alcoholcontroles. Op de dikke 5 jaar dat ik nu mijn rijbewijs heb heb ik zeker een stuk of 15 snelheidscontroles gezien (en weet-ik-veel-hoeveel flitspalen ), maar slechts 1 maal een alcoholcontrole!