View Single Post
  #16  
Old 21-05-2005, 11:48
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Quote:
Originally Posted by B.V.S.
Ik reed enkele weken geleden naar Brussel om 23u30 's avonds. Poeierdroog, geen kat op de baan. Cruise control stond op 130 km/u (om in slaap te vallen dus), en ineens in Bekkevoort... flash! Dit vind ik regelrecht debiel... op zo'n moment flits je iedereen natuurlijk...
Kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Zo reed ik onlangs op een zaterdagnacht via de E34 van Turnhout naar Antwerpen rond een uur of 3. Kurkdroge weg en vanaf de afrit Gierle tot waar de E313 uit Hasselt er bij komt letterlijk geen verkeer gehad! Ik zou liegen als ik zei dat ik correct 120 km/u reed in die omstandigheden, en natuurlijk, prijs! Ik was in overtreding, en heb mijn boete dan ook zonder (al te veel ) te morren betaald.

Mijn opmerking: Zou een alcoholcontrole op dat moment geen grotere bijdrage geven aan de verkeersveiligheid? Ik kan er trouwens met mijn kop niet bij dat er wat alcoholgebruik betreft er nog geen nultolerantie bestaat!

Men doet naar mijn mening ook veel te weinig alcoholcontroles. Op de dikke 5 jaar dat ik nu mijn rijbewijs heb heb ik zeker een stuk of 15 snelheidscontroles gezien (en weet-ik-veel-hoeveel flitspalen ), maar slechts 1 maal een alcoholcontrole!
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote