View Single Post
Old 21-05-2005, 00:09
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

jullie vergeten het feit dat een snelheidsmeter in een voertuig NOOIT meer dan de werkelijke snelheid mag aangeven. mag niet. Verboden. Not tolerated. Internationaal (lees wereldwijd) wordt die regel nageleefd. De meter in je wagen zal dus steeds iets minder aangeven.
Mijn GPS geeft een snelheid aan van 115 km/h bij een metersnelheid van 120 km/h. Daarom zal ik het ook niet in mijn hoofd halen om 125 km/h metersnelheid te gaan rijden om de boel te compenseren.
Je weet met dit in het achterhoofd dat je met limieten aan het spelen bent. En zoals ze in Nederland en alle Scandinavische landen zeggen: 1 km/h te veel is te veel. De boek op. Gelukkig ben ik er ook niet mee, maar je moet ergens de grens trekken. En als die grens een elastiek is, vanaf waar ga je dan beboeten, en tot waar tolereren? Dan krijg je pas een wildgroei van "rechtspraak".

Al die dingen nemen niet weg, dat ik ook vind dat met de auto rijden vandaag niet meer zo plezant is als pakweg 20 jaar geleden. Maar de situatie op de weg was toen natuurlijk ook niet dezelfde als nu ...