Quote:
Originally Posted by Ottooke
Het is inderdaad vrij belachelijk, maar die man reed wel te snel. En geen 0.31 km/u maar wel 8 km/u te snel. De correctie geeft je als overtreder dus eigenlijk nog een "korting". Ik wil hier niet de moraalridder gaan uithangen want ik heb ook al op de foto gestaan, maar te hard is te hard en de verkeersreglementen zijn hier heel duidelijk over.
Wij weten natuurlijk de situatie niet, het kan goed zijn dat hij juist een andere auto aan het inhalen was (die 118 km/u reed en waar hij tegen 120 km/u achteraan had gereden tot op het moment dat hij besloot om voorbij te steken). In dat geval was het natuurlijk echt rot geweest voor hem.
Overigens vind ik 50 euro voor 0.31 km/u in overtreding een hoog bedrag. Die superboetes mogen ze afschaffen, dat ze de boetes afhankelijk van het inkomen maken.
|
Dat is niet helemaal juist he. Die correctie is vooral om de fout/onzekerheid op de snelheidsmeting weg te werken. Zo zit er bv ook een fout op de snelheid die aangegeven wordt op je meter in de wagen. Als je meter aangeeft dat je 120 rijdt, rijd je vaak maar 110 of zo. Er bestaat een max toegelaten afwijking. Idem bij de snelheidsmeting van de politie. Die man reed dus ergens een snelheid tussen de 120,31 en de 128.