Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
In België zoiets doen? Laten we ons eerst vragen ofdat België wel het geschikte land ervoor is want geld vinden in dit landje is wel een heel groot probleem hé.
Mvg
|
Daarom juist vind ik dat er wel een kleine klasse bij mag komen.
Belcar, touring cup, Mini challenge, Clio Cup, etc etc
kosten allemaal een HELE HOOP geld.
Het enige betaalbare voor een niet professionele racer is de Sprinters cup/historic.
Maar daar rij je met verschillende wagens en is het verschil enorm groot (2.20 tot 1.49).
Ik vind het concept van de yaris cup etc wel een uitstekend idee, maar moet daar zoveel geld in kruipen ?? Ik gok even dat je op een seizoen al snel 25000 euro kwijt bent, wie kan dit nog zomaar erbij doen???
Wat betreft de Mini Challenge, het eerste jaar viel nog mee, vrij std en een basisprijs om te starten waar je de auto bij krijgt (en als je wil mee kan rijden op de weg, je hebt er nog wat extra aan). Nu zijn er meer aanpassingen toegelaten en wordt het minder interessant en te duur voor de gewone racer, en maken die extra 10 pk het spectakel zo veel groter???
Dus ik zou zeggen terug die klasses met de kleinere autos als de yarisjes of fiestas, en maak en vooral HOU het een beetje toegankelijk.
Verder ben ik natuurlijk ook blij met spectakels als de belcar etc.. maar laat de kleinere klasses hier geen plaats voor ruimen.
Mijn ongezoute mening,....
Race-groeten,
Jo