Tja, ik zat op het puntje van mijn stoel tijdens de laatste 12 ronden en uiteindelijk bleef ik op mijn honger zitten.
Twee redenen :
a) Mijn hart slaat rood en ik wil niets liever dan een Ferrari zien winnen
b) Ondanks een superieure snelheid kan er met een moderne F1 nauwelijks ingehaald worden op bepaalde circuits, enkel indien een rechte lijn minstens 1 km bedraagt...
Alonso heeft een fantastische race gereden en verdedigde zijn leidersplaats heel goed. Toch straf dat hij er in slaagt dezelfde rondetijden te draaien als zijn voorligger ( i.e. Liuzzi )....rondetijden die ca. 2 seconden trager zijn dan zijn tempo van aan het begin van de race en ca. 3 seconden trager dan die van Schumacher. Schumacher kan zelfs nauwelijks een poging ondernemen en dat vind ik triestig. De enige manier om voorbij te steken was ofwel in de pits ( was niet meer aan de orde), een grandioze blunder van Alonso ( het was niet dat hij supersnel aan het rondrijden was om Schumacher op afstand te houden ) of in het kleinste gaatje duiken ( zoals alleen Rossi dat kan ;o) ) en dan maar hopen dat het lukt zonder dat ze er allebei uitgaan...Het laatste scenario lijkt me zeer onwaarschijnlijk...Dat schort er volgens mij aan de F1.
Nu ja, een ding staat vast na dit weekend: Ferrari en Schumacher zijn nog helemaal niet uitgeteld en dat kan het alleen maar beter maken. BAR Honda is er ook serieus op vooruit gegaan en McLaren en Raikkonen hebben de speed... Ondanks de voorsprong van Alonso kan de uitkomst op het einde van het seizoen er helemaal anders uitzien dan nu doet vermoeden en dat is iets om naar uit te kijken.
|