View Single Post
  #30  
Old 14-04-2005, 21:10
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: España
Posts: 286
Quote:
Originally Posted by ph.bonneel
In blanchimont is het inderdaad niet mogelijk om naar links uit te wijken, snelheid is te groot... Dit is ook de reden waarom de zandbak (aan buitenkant) verdwenen is, het was gewoon te gevaarlijk. Heb daar zelf nog gestaan als baanpost voor de F1 (in het uitkomen van de bocht aan de buitenzijde, waar je een beetje lager staat dan de piste zelf), was zeer indrukwekkend.

Als je zelf op de piste zit, zelfs met een MINI'tje van 210 PK, gaat het toch heel snel (topsnelheid in 5de). Het passeert à fond, en als je je lijn perfect hebt, ga je ook niet over de witte lijnen. Maar naar links gaan uitwijken is onmogelijk, je wordt inderdaad naar buiten gedreven. Het asfalt is een goede oplossing om een vergissing zonder nare gevolgen te kunnen goedmaken, zij het misschien met een stop and go, maar je auto is tenminste niet vernield. Ik ben er één keer afgegaan in de regen op privé training en ik was verdomd blij dat er daar asfalt lag.

Wat Jürgen betreft, iedereen heeft zijn fans en tegenstanders. Ik vind het een zeer goed piloot met een ongelooflijke car control. Soms wat wild, maar ja... in het heetst van de strijd...

Wat het kuddedier betreft, ik heb toch al 4de, 5de, 6de en andere mooie resultaten gereden met mijn systeem en daar voel ik me goed bij... wat de anderen denken... interesseert me weinig.

Tenslotte sta ik nu 7de in kampioenschap, alhoewek ik door een compressieverlies op eerste cilynder ongeveeer 25 PK mis. Met een nieuwe motor zal ik mij kunnen verdedigen zoals het hoort... en dan zien we nog eens!
Volledig mee eens! En doe zo verder! Ja die motoren hebben het vlug op de 1e cilinder zitten hé, niet te lang wachten hoor of je hebt een nieuwe blok nodig, nu kan je er misschien vanaf komen met een boring en de overmaatse zuigers.
Reply With Quote