Quote:
Originally posted by Stefan
Het bevreemde me dat er tijdens de tweede race door de koplopers helemaal niet gereageerd werd op gele vlaggen.
Na een paar ronden crashte Ugeaux redelijk hevig in de eerste chicane met een gele vlag situatie van een aantal ronden tot gevolg. Maar de nummers 1 en 2 hielden absoluut niet in, het leek zelfs wel ofdat ze er nog harder doorheen gingen dan normaal. Er spinde zelfs nog een andere deelnemer tijdens deze gele vlag situatie.
Ik was blij dat ik nog achter een muurtje stond van een halve meter en niet samen met de marshals in de grindbak stond.
|
Als je tijdens een sprintrace in een intens positieduel zit (en dan zeker om de eerste plaats), dan is vertragen bij een gele vlag geen optie. Eventjes van het gas gaan betekent het verschil tussen winnen en verliezen in een cup-race.
Dit is absoluut niet goed te praten, maar wel begrijpelijk. Misschien moeten de reglementen rond gele vlag situaties wat verfijnd worden om dergelijke situaties te vermijden.
PS. In de jaren dat ik BK Karting reed was het motto van de toppers: "bij geel, gas bijgeven".