De geest van het kampioenschap, zoals het bij aanvang van de cup werd voorgesteld is helemaal weg. Je rijdt van bij je thuis met de racewagen naar het circuit, neemt daar deel aan de wedstrijd en rijdt met je wagen terug naar huis. Niet dat ik dit een goed moto vind maar zo werd het wel voorgetseld en dat kan nu helemaal niet meer.
Het werd zeer budgetvriendelijk voorgesteld maar dat is het niet meer en trouwens ook nooit geweest. Ook wordt er in de paddocks met argusogen naar elkeer gekeken. Dat kan en dat heb je natuurlijk als alle Mini's op enkele vierkante meter bij elkaar staan. Foefelen is daardoor onmogelijk denk je maar de waarheid is anders. Sommigen zijn er niet beschaamd voor om de goocheldoos in het openbaar open te doen. Omdat de organisatie geen sluitend oordeel kan geven, wordt er veel te veel toegestaan en tracht met altijd maar verder te gaan...
Ugeux had bvb dit weekend een nieuwe auto. Onder de nieuwe auto steekt een andere, regelbare achteras. Zaterdagavond maakten sommige deelnemers de organisatie hierop attent. Ugeux kon hier natuurlijk niet aan doen en men kon dus geen maatregel nemen tov Ugeux. De organisatie heeft dan besloten dat iedereen een andere achteras mocht steken. De kapitaalkrachtige teams en/of piloten bestelden snel een nieuwe achteras en monteerden deze. Anderen belden bezitters van een nieuwe standdrd Mini om naar het circuit te komen en staken de achteras van deze wagen in hun raceauto...
Ik weet niet of dit bij deze teams een voordeel heeft opgeleverd. Zonder de wagen, met andere achteras, af te stellen onmiddellijk een wedstrijd rijden lijkt me niet ideaal...
Maar er moeten nog wat wagens in garages staan en als ze het mij vragen wil ik altijd wel eens rijden... Blijft eigenlijk toch leuk, een cuprace...
C U