Quote:
Originally posted by raceboy
dat staat op de lijst van de toegalten wagens. Die stond op belcar.com en is dus nu niet bereikbaar.
|
Dat wil niet zeggen dat het niet online staat

Wat dacht je van
www.racb.be => sport => reglement. Als je die lijst zo eens doorloopt kom je wel meer wagens tegen die de kwalificatie GT meekrijgen waarvan ik denk: Huh, wat doen die daar?

Wat te denken van een Fiat Barchetta als full-blood GT en de wagen waar de C5-R's schrik van de hebben, de Clio V6
Voor mij persoonlijk is een GT een wagen waren geen grote volumes van worden gemaakt en het neigt naar de status "Supercar" of de duidelijke kenmerken van een sportwagen vertoond. Maar een TT is voor mij persoonlijk een massaprodukt, de ideale wagen voor de tweede miep van de directeur of voor kalende mannen van boven de veertig met een complex
Nu weet ik wel dat mijn kwalificaties voor de keuze GT of Toerisme subjectief zijn. Maar de FIA richtlijn snap ik ook niet helemaal, in ieder geval.......voor mij niet altijd even logisch. Geloof dat de Belcar op dat punt de FIA volgt, wellicht ook een verbeterpuntje voor het nieuwe reglement in 2006....durf anders te zijn
Ach ik kan TT geen ongelijk geven als ze BTCS als mogelijk alternatief zien. Indien daar meer rendement c.q. resultaat te behalen is dan in de klasse GTA van de Belcar dan is de rekensom vlug gemaakt.
Zet ze maar eens op een rijtje:
GT: Corvette C5-R, Chysler Viper, Porsche Bi-Turbo's, Audi TT
Toerisme: BMW's, Seat's, Mini's, Audi TT
Alleen al qua "straatbeeld" past een TT beter in Toerisme dan in GT. My 2 cents