View Single Post
  #16  
Old 27-01-2005, 15:09
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Mark
Niemand die een lampje ging branden bij het eerste bericht. Waarom zou een "Amerikaanse klant" bij het bedrijf HPE van Piero Ferrari een Nascar motor gaan ontwikkelen? Als ergens de technische reglementen stabiel zijn dan is het wel in Nascar-land. Het basisprincipe van die motoren stamt uit de jaren '70.

En nu opeens gaat men een nieuwe motor voor Nascar ontwikkelen? Dat klinkt wel heel onlogisch, of toch niet? Als je dan leest in de Autosport van 20-01-05 dat men binnen de Nascar regionen aan het denken is om de reglementen voor de motoren te herzien dan klinkt het hele verhaal opeens een stuk logischer.

Met de bestaande fabrikanten is men een overleg gestart om de toekomst van het motoren reglement te bepalen. De reden? Toyota begint steeds harder te kloppen op de Nascar voordeur. Toyota is al, met veel succes, actief in een van de feeder series van Nascar namelijk de Craftsman Truck Series.

Kijk, dan wordt het opeens een stuk logischer dat een team of fabrikant in contact komt met HPE voor het nodige consulting werk. Of je een verband mag leggen tussen het allereerste bericht en het bericht in de Autosport weet ik niet maar het klinkt wel logisch

Goed lezen dat artikel. Het is niet zo dat Toyota nu niet mee kan doen. Maar de motor die ze zouden moeten ontwikkelen daarvoor zou gebasseerd zijn op oudere technologie. in NASCAR gebruiken ze nog steeds een carburator. Hoeveel raceautos hebbend at vandaag de dag nog? Het aanpassen van de motoren zou ook gedaan worden omdat ze dan het octaangehalte van de benzine kunnen laten zakken. Nu gebruiken ze benzine van 108 octaan.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote