Quote:
Originally posted by Sennake
Als je Piero Lardi Ferrari bedoelt is het de "onechte" zoon van Enzo, die hij verwerkt heeft bij zijn maitresse (die zal dan wel Lardi geheten hebben zeker) en na de dood van zijn vrouw officiëel aanvaard heeft als zijn eigen zoon...
|
Ach bastaards komen in elke goede famile voor

Deze "bastaard" is trouwens goed terecht gekomen
Heb eens wat zitten Googlen en "Ferrari goes Nascar" klinkt opeens een stuk aannemelijker.
Ten eerste het bedrijf:
HPE HIGH PERFORMANCE ENGINEERING s.r.l.
De website werkt voor geen meter maar dat houdt ons niet tegen. Via diverse links kom je toch wel wat te weten over dit bedrijf en Piero. Piero is de vice-president van Ferrari s.p.a. ........de grote man daar is Luca Cordero Di Montezemolo. Kijk die kennen we allemaal wel
Als ik het
financiële plaatje goed lees heeft Piero 10% van de aandelen van Ferrari s.p.a. in handen. Ben geen boekhouder maar Ferrari heeft in 2002 een omzet gehad van 841 miljoen Euro ........en maar een winst van 72.455 Euro. Financiële experts kunnen wellicht verklaren dat er meer winst is gemaakt maar dat zoiets verdwijnt via alle holding structuren e.d
Behalve vice-president van Ferrari is Piero Ferrari president van HPE. Het bedrijft heeft als taken het ontwerpen van krachtbronnen voor wagens en motors plus nog enkele andere consultant- en designwerkzaamheden voor de automotive industrie. Uit diverse stukjes die ik heb gelezen krijg ik wel het idee dat er een band bestaat tussen Ferrari s.p.a. en HPE. Nu weet ik niet of HPE werkt voor de straatwagen divisie en/of sport afdeling van Ferrari.
Een van de produkten waar HPE dit jaar aan heeft meegwerkt is de
Terra Modena SX2 50cc Supermoto bike
Het begon allemaal als een lekkere Italiaanse cowboy-roddel.............maar er kon toch weleens iets meer achter schuilen dan wij simpele forummers kunnen vermoeden.