Quote:
Originally posted by Mark
Waarvan moet ik huilen? De nieuwe lichting heeft welgeteld 30 minuten de tijd om de wagen te leren kennen, hem af te stellen en het circuit te leren. Zo doe je pas ervaring op Gevolgd door een qualifying van 30 minuten....... gevolgd door twee races van 180 km. Rookies zonder voorgaande ervaring in krachtige wagens (dus afkomstig uit de F3 / FRenault 2000) maken dus geen schijn van kans om in hun eerste jaar voor de prijzen te gaan.
|
Tja, het is idd verschrikkelijk zoals jij het zegt voor jong (en minder ervaren) talent. Maar uiteindelijk is dit niets nieuws

.
Alles, maar dan ook alles wat in Bernie z'n GP weekends op de baan wil komen, moet en zal het nu eenmaal doen hoe hij het wilt.
De F3000 rijd al jaaaaaren in een streng régime tijdens de GP weekends, niemand die er over klaagt... ...want oh ja ze rijden saman met de F1 en hebben zo de extra media aandacht en kunnen de mensen van de F1 paddock makkelijk benaderen.
Maar daarvoor moet je wel het bekende dikke budget overhebben, en een training en kwalli willen rijden in een krap format.
Quote:
Originally posted by Mark
Betaalbaar? Zal wel Veilig? Dat geloof ik wel. Hoge prestaties? Maak ik me ook geen zorgen over...........maar wat moet ik met een breed pakket aan afstelmogelijkheden als ik maar 30 of 60 minuten kan spelen? Die kleine is de weg finaal kwijt.
|
Tja kleine Bernie z'n portefuile heeft andere maten dan die van o.a. de piloten en teams blijkbaar, want het giga budget zal zowieso het probleem worden van deze serie.
Als we even nuchter dit format vergelijken met het oude format van het F3000 kampioenschap, dan zijn ze er toch al op vooruit gegaan...
De training en kwali tijd is weer een beetje ingekrompen t.o.v. 2004 (met 30 min denk ik) maar daarentegen hebben ze nu wel 2 racen en als toetje hebben ze hun 2e race op zondag!!!
Dit is wel een enorme respons om aan je sponsors aan te bieden... dit zal dus zowieso de groote troef worden van de GP2, hun race op zondag met zeer goed gevulde tribunes 2 uren voor de start van de GP F1...