View Single Post
  #12  
Old 02-10-2004, 18:56
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by Baron
Mee akkoord. Maar het punt is, zoals Pascal zegt, dat er vanuit de autosportwereld zelf op geanticipeerd moet worden. Er moet duidelijk gemaakt worden dat heel dat Gumball-wanspektakel niets met autosport te maken heeft. Want als er iets misloopt zal de algemene pers alles weer op een hoopje gooien en die "autosportgekken" met de vinger wijzen.
Circuit Zolder heeft in ieder geval al het slechte voorbeeld gegeven. Tijdens de voorbije 24 Uren van Zolder werd er in de paddock reclame gemaakt voor de Gumball.
Het is eigenlijk beiden :

- de autosportoverheden dienen een standpunt in te nemen
- de Vlaamse, Waalse en federale overheden dienen op te treden

De modale burger zal dit evenement zonder meer linken met autosport. Dit idee moet uit de wereld geholpen worden. De vraag is natuurlijk : hoe doe je dat ????

De respectievelijke regionale en federale overheden dienen ook op te treden onder andere inzake verkeersveiligheid. Het gaat niet op dat elke Belgische burger astronomische boetes dient te betalen en dat deze heren met dikke auto's en dito portefeuilles zich op onze wegen kunnen komen amuseren.

Flitsen op het hele traject is geen oplossing. Stel je voor dat een deelnemer enkele kilometers nadat hij geflitst werd een dodelijk ongeval veroorzaakt.

@ A.J. deelnemen met de Kangoo kan. Zo neemt er al enkele jaren na elkaar iemand deel met een rasechte 2 PK en hebben er vorig jaar enkelen deelgenomen met een gehuurde Winnebago (mobilhome).

Nog even dit : om een eenvoudige, regionale rittensport of rally te organiseren dienen de organisatoren allerlei vergunningen aan te vragen, waar ze steeds meer en meer moeite mee krijgen. Hoe doet de organisator van de Gumball dit dan ????

C U
Reply With Quote