Quote:
Originally posted by Scapa
Je kan er van op aan dat RML wat truukjes van de Seat heeft overgenomen. De constructeurs hebben toch nogal wat vrijheden op gebied van ophanging. Als je weet wat een constructeur met 3 jaar ervaring (met testen bij) als voorbeeld hebt wordt het natuurlijk al wat eenvoudiger om bepaalde knopen door te hakken
|
Je zit natuurlijk met de beperkingen van de standaard wagen waarvan je vertrekt.
Bij de Seat was dit een groot probleem aangezien de achteras (torsieas) niet echt geschikt is voor racedoeleinden; bij de Golf V hebben ze niks voor niks gekozen om een multi link achterophanging te gebruiken. Seat heeft toen wat wijzigingen aan de achteras gedaan en de andere constructeurs (Alfa en BMW) hebben een toelating gegeven om dit te gebruiken (aangezien de Seat toen nog verre concurrentieel was).
De Alfas waren op Imola verpletterd snel, o.a. wegens een verandering aan de voorophanging. Ze hebben dit 1 keer mogen gebruiken, maar BMW en Seat zullen wel geen toelating gegeven om dit definitief te mogen gebruiken aangezien ze zwaar overdonderd waren door de snelheid van de Alfas met die nieuwe voorophanging.
Het is dus allemaal wat minder voor de hand liggend als het lijkt.