View Single Post
Old 19-09-2004, 20:24
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Marshal

Super Racetrucks: Triest en dat is het al 3 jaar. Zes vrachtwagens kunnen het publiek niet boeien. Programmeer die als laatste koers op de dag, heel wat mensen hebben daardoor de laatste race van de racetrucks niet gezien. Het volk ging tijdens de race voor de Super Race Trucks massaal naar huis. FIA moet de sport toch promoten? Dat kan, afschaffen deze klasse.

BTCS: Leuke voorkant van het veld, het middenveld is mooi en de achterkant ook....................alleen horen ze niet samen op de baan thuis. Snelheidsverschillen zijn echt te groot. Het binnenslepen van gestrande deelnemers Nergens voor nodig, dat is gevaar zoeken ipv vermijden.
Een tiental jaar terug ben ik eens naar de truckraces gaan kijken. En eerlijk gezegd ik vond het echt niks. Tjonge, hoe traag die door de chicanes "kruipen". Maar ja, als je van dieselolie houdt moet je het wel eens meemaken.

Wat betreft de BTCS, heb nog altijd de indruk dat het meer ASAF is dan wat anders. 2 jaar geleden was ik in Chimay toen de zgn. New Pro Car daar neerstreek en de BTCS kwam daar ook in actie. Echt een bont allegaartje. Wel eens leuk om auto's te zien die je anders nooit op het circuit ziet rijden. En ook goed dat nog "echte amateurs" daar een plaatsje hadden. Maar het is zoals Marshal zegt. Er is een te groot verschil tussen de deelnemers onderling. Die snelle jongens zouden eigenlijk altijd in de Belcar moeten rijden. (dacht dat de Gordons' Porsche meereed in de 24u, wel verbouwd op donderdag maar de intentie was er tenminste)

Spijtig dat het circuitracen in België zich tegenwoordig beperkt tot Zolder en Francorchamps. Waarom geen Chimay meer? Vroeger reed men zelfs een ASAF 24-uur in Mettet (misschien toch iets te gevaarlijk daar) waarom geen races op vliegvelden zoals Koksijde die nauwelijks nog gebruikt worden... Hopelijk binnen een jaar of twee ook in Dour en Mettet (zie http://www.motorwereld.be/nieuws.asp?rubriek='Sport'&artikel=1146)
Reply With Quote