Ik ken van rally helemaal niks, maar toen ik enkele maanden terug met Patrick Snijers sprak over de rally viel mijn mond meerdere malen per weekend open. Wat wij nodig hebben aan budget voor een gans jaar hebben mannen qua niveau Snijers nodig voor 1 wedstrijd. Patrick sprak regelmatig over 100.000 euro per wedstrijd. Laat ons nu nog aannemen dat dit een topwedstrijd betreft, toch mag men de budgetten bij die mannen blijkbaar niet onderschatten. Als ik dan lees dat men 35.000 euro wil vragen per wedstrijd, en ik zeg bv dat ik er 5 wil rijden dan gaat me dat 175.000 euro kosten, zonder bijkomende kosten welliswaar. Ik kan jullie verzekeren dat er meerdere piloten, teams zijn in de Belcar die ook dat bedrag ophoesten. Marketinggewijs denk ik dat je bij aanschaf van dit project wel kan rekenen op de nodige return qua pers en sponsors.
Enig idee wat een Subaru Impreza WRC kost om bv in Ieper aan de start te krijgen met overwinningskansen? Ik niet, maar het zal ook niet mals zijn. Kijk maar eens op sommige sites waar ze ex prodrive wagens verkopen welke prijzen die halen. 350.000 euro voor een 2002 model is daar geen uitzondering maar regel.
|