een bloedhete race...
Amai...! da's zowat het enige wat ik nog kon gezegd krijgen toen ik om 17.50u uit die rijdende sauna stapte...
Tijdens de trainingen hebben we ons in het begin wat rustig gehouden... om dan op het einde te proberen een snelle tijd neer te zetten...
Maar we bleven niet van pech gespaard. In een poging een snelle tijd te zetten kregen we een verwittiging voor teveel dB's... en toen ik terug buitenreed lag er een oliespoor van aan de Rea tot aan de Jacky Ickx. We hebben dan verder geen risico genomen en hebben ons tevreden gesteld met de tijd die we in het begin van de training hadden neergezet, nl 1.50'. Dit resulteerde in een 11e startpositie. Na de training werd onze straf voor teveel dB's kwijtgescholden... we waren met 2 tegelijk langs de meetpost gepasseerd. Ik moest eraf en de andere wagen niet...
Jef heeft de start genomen, en zoals altijd in het begin heel rustig, maar na enkele ronden komt hij in z'n ritme en komt heel snel terug naar voor. Maar dan... zwarte vlag teveel dB's... binnengekomen, supertrap bijgemonteerd en terug weg...
Hiermee hebben we 3 ronden verloren en zijn we helemaal weggezakt in het klassement. Maar met het mes tussen de tanden begint Jef aan een ongelofelijke remonte. Intussen nog een zwarte vlag voor het negeren van de gele vlag... (was heel twijfelachtig, maar soit). Na twee uur geeft hij het stuur aan mij over op een 12e positie.
Ik heb dan geprobeerd om een houdbaar tempo te vinden, in die verschrikkelijke hitte (60° - 70° in de cockpit), wat niet altijd makkelijk was. Dan heb ik een aanrijding gehad met de Dexters Supra, waardoor ik schade had aan de voorste splitter, met als gevolg een minder goede wegligging... De laatste drie kwartier waren heel zwaar... dit was puur op karakter en uithouding... en ik denk dat ik niet de enige was...
Uiteindelijk zijn we nog gestrand op de 8e positie algemeen en een 6e plaats in klasse 1, op drie ronden achter het podium... dus het had er weeral kunnen inzitten. Uiteindelijk zijn we gezien de omstandigheden nog tevreden om binnen de top tien geraakt te zijn...
Een dikke proficiat aan onze teammaats Peter en Marc, die met de BMW 3e werden in hun klasse. Ze hebben deze podiumplaats dan ook opgedragen aan onze overleden vriend Johan.
Last edited by B.V.S.; 15-08-2004 at 09:34.
|