View Single Post
Old 18-07-2004, 00:28
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Klopt, maar de top van de Nederlandse autosport is dit weekend aanwezig in Zolder. Dit is het beste wat men in Nederland, op gebied van autosport heeft.

Vergelijk het gerust met de Belgische supermeetings...

C U
[/QUOTE]

Onze Supermeetings stellen toch heel wat meer voor, hoor!
Ik ben vandaag in Zolder geweest, en die Nederlandse raceklassen zijn wel een aangename afwisseling voor de Belgische races.
Maar "top-of-the-bill" Euroboss kan je met een 10-tal overjarige F1 en F3000 bolides niet echt een succes noemen. De andere grote naam op de affiche, de Dutch Supercar Challenge, is ook wel leuk om te zien (er rijden zelfs enkele opvallende exoten in mee zoals een Saker en een Panoz GTS); maar met uitzondering van enkele topteams (zoals Marcos Racing met Cor Euser) is het niveau bedroevend laag en zeker niet te vergelijken met de Belcar.
En wat Marshals opmerking betreft dat we niet te veel moeten leren van de Nederlandse autosport; ik denk dat ik weet waar hij op aanstuurt. Al decennia lang kom je in het Nederlandse autosportmilieu steeds dezelfde namen tegen, een 10-tal clans of families die hun stempel op het hele zaakje drukken. Noem ze gerust "the untouchables", je kan ze beter als vriend dan als vijand hebben : de Bleekemolens, Vermeulens, Frankenhouts, Hezemansen, Huismannen, Zwarts, Braspennings. Ook als je als buitenstaander door de Nederlandse paddock loopt, hangt er een sfeertje waarbij je je niet gemakkelijk voelt; er heerst daar een heel andere mentaliteit dan bij Belgische, Britse, Duitse of Franse races.
Reply With Quote