De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Dit is Belgisch (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7053)

Lemans 29-01-2004 23:25

Dit is Belgisch
 
1 veroordeling voor huisjesmelkerij in gans Belgie gedurende de laatste 3 jaar, .......................... zolang je maar niet te snel rijdt !!
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Vandaag gezien en gehoord op TV .
Vul nu ,(echt tegen de borststotende) feiten in , gevolgd door :
................... zolang je maar niet te snel rijd!!

Doen, dit kan hilaris worden.
Lemans

JPMontoya 29-01-2004 23:39

Ook dit is Belgisch, minister Dewael breekt iets tijdens skieen, wat zit hij weer t skieen hij zou beter iets doen aan de problemen hier !

marcel 30-01-2004 01:33

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Ook dit is Belgisch, minister Dewael breekt iets tijdens skieen, wat zit hij weer t skieen hij zou beter iets doen aan de problemen hier !
wat is daar "Belgisch" aan? Politici aller landen gaan op vakantie, en breken daar misschien iets. Of hebben politici geen recht op een vakantie af en toe?

mica blue 30-01-2004 10:14

Dit is gebeurd in Nederland maar zou evengoed hier kunnen geweest zijn (is een lang verhaal maar zeker de moeite om te lezen)

Dit heb ik weer lees zelf hoe oneerlijk het wetsysteem is van ons.
2 maanden terug was er een gek bij ons in de flat die met flessen op auto's zat te gooien van 3 hoog naar benenden.
Helaas stond mijn auto daar ook, ik had 1500 euro schade. Ook was er nog een andere auto beschadigt helaas zijn die mensen WA verzekerd ,wat dus inhoud dat ze zelf voor de kosten kunnen op draaien.
Die beste man hadden ze op gepakt en in een in psychiatrische inrichting gezet zeiden ze tegen mij.
Nee meneer maakt u geen zorgen die blijft voorlopig achter de tralies.
Niet dus, die man zat 2 dagen later later weer lekker thuis.
Okay daar kan ik mee leven dacht ik. Echt weer een Nederlandse actie om iemand meteen weer vrij te laten
Ik wou gewoon mijn schade vergoed hebben en daarmee klaar voor mij.
Nou nee zo werkt het dus niet. In de nieuwe wet is er veel beter gedacht aan het slachtoffer: schade wordt via de rechter toegekend Dat kost je ook nog 75 euro eigen risico als je dat via je rechtsbijstand laat doen!
Maar dan moet die man eerst wel voor de rechter verschijnen wat hier meestal een aantal jaar duurt, dus je raad het al ik heb de schade van me eigen no- claim moeten betalen .Pas als de rechter uitspraak doet kan ik in mijn gelijk komen en dat terwijl die beste man ook bekend had !Tot die tijd kan ik dus fluiten naar me centjes.
Mijn verzekering gaf ook al aan dat het moeilijk is om bij iemand die gek is iets te verhalen en hij is waarschijnlijk ook niet verzekerd.Ook kan je geen aanspraak maken op het waarborgfonds want dat is alleen voor gevallen waar de dader niet van bekend is en er zitten dan nog een paar regels aan vast zegt onze verzekeringsmaatschappij.

Nu komt het sinds een week of twee was iemand glas onder mijn banden aan het leggen en op de parkeerplek waar ik meestal sta was er met witte verf NP geschreven.Eergisteren kwamen er verschillende buurbewoners naar mij toe om te zeggen dat ze hadden gezien dat die man dat deed! Dus ik dacht bij me zelf, doe eens verstandig en meld het bij de politie dat die man weer bezig is.Dus ik vraag aan mijn vriendin of zij langs de politie kan gaan om dit te melden. Waarop de politie zegt, we zullen het opnemen in een rapportje en we gaan er aan werken .
Wat dus inhoud dat ze die melding doorgeven aan een sociaal team,het dan in een vergadering komt,en dan eventueel een bezoek wordt gebracht aan deze man om te kijken hoe zijn geest gesteldheid is en hij misschien weer opgenomen gaat worden.Daar gaan dus weer meerdere dagen overheen!
En ja hoor waar ik al bang voor was gebeurde,terwijl ik mijn auto dus juist niet op de desbetreffende parkeerplaats had gezet,vond deze man het dus toch nodig om nog een keer met wijnflessen te gaan gooien.
Mijn alarm ging af en ik ga dus op het balkon kijken en zie dat er fles vanaf de galerij zo mijn achterruit in gaat!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ren naar 3 hoog om te kijken wie er bezig is en dezelfde man stond voor een gebroken keuken raam met een broodmes naar mij te zwaaien en schreeuwde dat hij me ging vermoorden!!!!
Ondertussen had mijn vriendin de politie al gebeld en ik ren dus weer naar boven om te zeggen dat hij me nu ook al aan het bedreigen is.
Tot mijn verbazing was de politie dit keer wel binnen 5 minuten ter plaatse.
Ze proberen de man te arresteren en ondertussen gaan wij naar het bureau om aangiften te doen.Daar blijkt dat de politie al aangeeft dat het er op neer komt dat hun eigenlijk ook machteloos staan in een zaak zoals dit ,want er gaat weer een psychiater komen om de man te beoordelen maar als hij bijvoorbeeld gedronken heeft kan het zo maar zijn dat ze zeggen deze man is alleen maar dronken en dus psychisch wel in orde en dan wordt hij dus weer vrij gelaten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We hebben de auto meteen naar autoschadebedrijf Vermaire in Haarlem gebracht.
Daar bleek hoe erg de schade is:achterruit eruit en daarmee ook de atenne van de navie en tv stuk en de boxen beschadigt en natuurlijk overal krassen.
Het dak heeft 3 flinke deuken/pitten.
Motorkap rechtsvoor geknikt.
Zijscherm geknikt en gedeukt.
Raam lijst voor beschadigt.
Achter plus zijkant beschadigt.
Hij is dus aan alle kanten beschadigt en moet dus helemaal opnieuw gespoten worden.
Geschatte eerste kosten minimaal 5000 euro!!!!!!!!!!!!!!!
Dit gaat dus weer van mijn no-claim af en de verzekering waarschuwt omdat als ik binnen een jaar nog een keer schade krijg ongeacht wie daar schuldig aan is ik uit de verzekering moet en dan alleen nog maar in een bijzondere verzekering kan die alleen WA is en heel veel premie kost.
Ik ben dus gewoon de lul en dat alleen maar omdat ik een man in de flat heb wonen die niet helemaal spoort.
Dit kan dus iedereen overkomen!!!!!!!!!!!!!
Ik ben diep teleurgesteld in het juridisch systeem want de dader komt er beter vanaf dan het slachtoffer.
Ik snap dus echt niet waarom er nog mensen bij de politie willen werken als je weet hoe het rechtssysteem in elkaar zit , en ze dus feitelijk meewerken om dit circus in gang te houden.
Ik snap best dat de politie er moet zijn voor de zware criminelen maar voor dit soort gevallen zou er een meer rechtvaardig systeem moeten komen!!

Snelle Japie 30-01-2004 11:36

Mijn auto stond eens op de markt geparkeerd en er was een vechtpartij met "niet-belgen", de ene slaat de andere op zijn oog, die knalt met zijn hoofd onder mijn achterraam (van een 3deurs dus daar is geen deur), ne joekel van een deuk erin. Ze bellen de politie en wat zeggen zij! Ja, ga naar die mannen en vraag of ze willen bekennen en een papier tekenen en dan zullen wij komen! Ze hadden dus zelf schrik van die mannen en zoveel is het ook niet waard om in zo'n menigte te springen. Daar mijn auto geen omnium heeft, is de deuk lichtjes uitgedeukt maar de verf is gebarsten dus fel gemaakt is het niet :-s
Ach ja, morgen wordt mijn nieuwe besteld en dan is het opgelost :)

Maarten 30-01-2004 11:53

onlangs ook een verhaal gehoord van een maat van mij in mechelen

auto stond voor zijn deur geparkeerd
hij staat de volgende morgen op om naar zijn werk te vertrekken, juist een half jaar een nieuwe auto (zijn vriendin had zijn vorige toen perte total gereden), en 's morgens ziet hij dat er iemand tegen zijn auto gereden is, redelijk zwaar want achterwiel staat krom en wat blijkt, chassis geraakt en auto perte total verklaard.

dus vluchtmisdrijf van die mensen, alle verfsporen er gewoon afgeschuurd, niemand in de gebure die het gehoord heeft, hijzelf slaapt aan de achterkant dus heeft niets gehoord, maar die kerel heeft dus al een derde auto aan zijn broek zonder dat hij er iets aan kan doen! En verzekering komt hier ook niet tussen, plezant is anders ...

Lemans 30-01-2004 13:20

Ge vergeet er wel achter te zetten:.........................als je maar niet te snel rijdt !!

Maar ja , wie geld heeft moet betalen en wie geen geld heeft niet, ongeacht of je nu iets uitspookt of niet.

Guido 31-01-2004 22:17

Terug effe 'on-topic'

We hebben in België ministers die andere staatshoofden en regeringslieden naar believen denken te moeten beledigen. Dat we daardoor soms internationaal onszelf écht belachelijk maken is niet zo erg, zo lang je maar niet te snel rijdt. :mad:

marcel 31-01-2004 22:27

tjah, de Amerikanen mogen iedereen voor de voet lopen, en beledigen naar believen. zij zullen waarschijnlijk nooit te snel rijden he.

krikke 01-02-2004 01:18

Onze politiekers zouden beter wat meer lef hebben zoals bv de Amerikanen om hier problemen op te lossen, en mij wat minder het gevoel geven dat ze buiten zakkenvullen geen andere bezigheden hebben... dan willekik gerust niet te snel rijden :rolleyes:

marcel 01-02-2004 02:21

wat telt: de mensen het gevoel geven da de politiekers hun zakken niet aan het vullen zijn, of politiekers die effectief hun zakken niet aan het vullen zijn? voor het zelfde geld zijn ze in het eerste geval wél hun zakken aan het vullen, he.


All times are GMT +2. The time now is 09:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.