De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Blancpain Endurance Series 2012: De eerste nieuwtjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20675)

Grig-O 08-09-2011 16:23

Blancpain Endurance Series 2012: De eerste nieuwtjes

2011 loopt al bijna ten einde en dus is het tijd om even vooruit te blikken naar 2012. Dit zijn zowat alle geruchten die de afgelopen weken de ronde hebben gedaan.

- KRK kan zich niet vinden in de Belgische sprintraces voor volgend jaar en kijkt naar de Blancpain Series. (Exqi)

- Ook Prospeed neemt eventueel deel aan het volledige kampioenschap ter voorbereiding voor de 24u van Spa, al staat hun programma nog niet vast. (Exqi)

- Barwell gaat voor volgend seizoen 2 nieuwe GT3's aankopen (meer dan waarschijnlijk de nieuwe Aston Vantage) en kijkt naar FIA GT3, British GT, Blancpain en het Belgische kampioenschap.

- ASM Team en Gulf Racing plannen een deelname met respectievelijk 1 en 2 McLarens. (E-I)

- Onlangs heeft ook United Autosports aangekondigd dat ze met 2 McLarens naar de BES trekken. (DSC)
EDIT: er wordt een auto ingezet in de Pro-Cup en een auto in de Pro-Am cup!

HaCo 08-09-2011 17:50

Alle, ik kan weeral niet wachten :)

Is er al een kalender?

Grig-O 08-09-2011 18:11

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 270787)
Alle, ik kan weeral niet wachten :)

Is er al een kalender?

Nee, maar in het persbericht van United Autosports spreekt men over een kalender met 5 wedstrijden; Monza, Spa en Silverstone lijken me een certitude.

EDIT: Op de officiële site: "Five race Blancpain Endurance Series campaign also announced".
Andere bronnen spreken over een uitbreiding van de kalender naar 6 of zelfs 7 races...

Grig-O 09-09-2011 18:39

Gulf Racing bevestigt aan Dsc.com dat beide McLaren meer dan waarschijnlijk te bewonderen zullen zijn in de Blancpain Series 2012.

Belle 09-09-2011 18:58

Ik weet al welke kaart ik ga trekken volgend jaar: LMS en BlancPain! :champagne: Wat een leuke nieuwtjes allemaal! ;)

Belle 09-10-2011 21:08

Dit weekend gaf SRO in Silverstone een persconferentie en gaf een tipje van de sluier over de toekomst van BES.

Voorlopig kalender:

April: Monza
Juni: Silverstone
Juli: Paul-Ricard
Juli: Spa
September: Hockenheim of Nürburgring
Oktober: Barcelona

Bron en meer info: http://sport.turbomagazine.be/news_N...oogt_mooi.html

Hopelijk valt die meeting van Monza in het paasverlof! ;) En kiezen ze in september voor de Nürburging...

Pegasus 09-10-2011 21:43

Die idiote 65-minuten regel blijft behouden voor Spa. Zo gaat gelijk de hele endurance spirit uit het venster. Waarom de trofee niet gelijk aan Audi bezorgen... Screw it, ik zorg wel dat ik wat anders te doen heb dat weekend. WRC Finland bijvoorbeeld.

Grig-O 09-10-2011 21:52

Sorry, maar schaf de 65-minutenregel af en je kan de trofee meteen aan Porsche geven...

Belle 09-10-2011 21:53

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 271348)
Die idiote 65-minuten regel blijft behouden voor Spa. Zo gaat gelijk de hele endurance spirit uit het venster. Waarom de trofee niet gelijk aan Audi bezorgen... Screw it, ik zorg wel dat ik wat anders te doen heb dat weekend. WRC Finland bijvoorbeeld.

Was ook mijn reactie! 65-minuten regels horen niet thuis in endurance wedstrijden! Ik zal nog steeds komen kijken, maar ik blijf niet snappen hoe organisatoren steeds met 'kunstmatige' regeltjes op de proppen komen als normtijden, 65-min. en dergelijke... Nu moet de piloot constant aan een rustigere pace rijden om brandstof te sparen terwijl die gewoon zou moeten doortrappen.

Mark 09-10-2011 22:09

Dit soort idiote regels geeft toch de zwakte aan van de organisator. Een regel die bedacht is om bepaalde fabrikanten te plezieren. De €€€€'s zullen wel de doorslag geven ;)

Pegasus 10-10-2011 10:10

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 271349)
Sorry, maar schaf de 65-minutenregel af en je kan de trofee meteen aan Porsche geven...

Grig-O, die regel is er gekomen onder druk van Audi, omdat ze de moeite niet hadden genomen om hun wagen wat zuiniger te maken. Endurance racen blijft voor mij een race over 24 uren waarbij verschillende wagens hun specifieke voordelen moeten benutten, of dat nu pure snelheid, zuinigheid of betrouwbaarheid is. En met de 65-minuten regel haalt men één van die peilers weg. Ik kan mij niet voorstellen dat ze in Le Mans deze regel zouden toepassen omdat dit jaar Peugeot één ronde meer kon rijden met een volle tank dan Audi.

RKG 10-10-2011 10:23

Sja Audi is goede partner van de RACB zeker...

Raceboy 10-10-2011 11:05

Deze regel is trouwens helemaal niet zo nieuw hoor. In 2000 moest er verplicht om de 2 uur getankt worden, terwijl de Bora TD bijna 3 uur kon rijden op een tank.

Grig-O 10-10-2011 12:40

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 271355)
Grig-O, die regel is er gekomen onder druk van Audi, omdat ze de moeite niet hadden genomen om hun wagen wat zuiniger te maken. Endurance racen blijft voor mij een race over 24 uren waarbij verschillende wagens hun specifieke voordelen moeten benutten, of dat nu pure snelheid, zuinigheid of betrouwbaarheid is. En met de 65-minuten regel haalt men één van die peilers weg. Ik kan mij niet voorstellen dat ze in Le Mans deze regel zouden toepassen omdat dit jaar Peugeot één ronde meer kon rijden met een volle tank dan Audi.

Natuurlijk juich ik het lobbywerk van Audi niet toe, de gulzigheid van de auto zou inderdaad een nadeel moeten zijn. Maar neem de regel weg en we krijgen een oersaaie race... De kwaliteit van de piloten of het team zijn niet meer beslissend, enkel het verbruik van de auto speelt een bepalende rol... Vergeet niet dat zuinige wagens nog steeds een (weliswaar kleiner) voordeel hebben omdat ze minder benzine aan boord hebben - en dus minder wegen en bijgevolg sneller gaan - en omdat ze minder lang moeten tanken.

Coach Ep 10-10-2011 13:48

Kortom: nog een extra parameter voor de toch al niet geheel ongecompliceerde BoP... :mad:

All times are GMT +2. The time now is 14:50.