![]() |
Clio Cup Belgie 2010
Is er in 2010 nog een Clio cup in Belgie ,ik hoop zelf dat ze wat meer met de
Nederlandse Clio cup samen rijden zoals tijdens het racing festival op spa dan heb je tenminstens nog een knap startveld. Moet het nog zien of de Nederlandse cup nog een vol veld heeft er moet een update van de motor komen en body, voorkomt bumpers. Dat kan aardig in de papieren lopen en met de nieuwe Radical cup krijgen we weer race serie erbij, het kan zo maar zijn dat teams gaan afhaken. Misschien toch een Benelux kampioenschap. :confused: |
Renault België organiseert ook in 2010 de Clio Cup
Quote:
Bron: Pitstop.tv |
Ik neem aan dat de race in Assen en Spa(racing festival) samen zal gaan rijden met de Nederlandse clios. :confused:
Een Benelux kampioenschap volgend jaar het lieft dit jaar nog zie ik als de redding voor de clios zowel in Nederland en Belgie dan zit je weer op een start veld van 26 wagens. Misschien dat volgend jaar de Renault world series op Zandvoort komen nu ze meer geluiddagen toegewezen gekregen hebben dat zal ook mee helpen. Alleen nog een samenwerking met de banden in Nederland rijden ze op Dunlops in Belgie Michelins. |
ben benieuwd of ze aan de minimum 15 wagens gaan geraken, want 3 buitenlandse wedstrijden... zijn toch weer extra verplaatsingskosten.
|
Op Turbomagazine.be staat te lezen dat de RCC 2010 wel eens niet door zal gaan.
|
Kunnen die wagens die wel ingeschreven zijn niet meerijden met de dunlop sprint?
|
Dat zouden er MAAR 4 zijn... :S
|
Ik dacht dat 15 april de deadline was of het niet/wel doorgang vinden van
de Clio cup :confused: Iemand nog wat gehoord in Mei zou de eerste race plaats moeten vinden op spa, in ieder geval rijdt de Nederlandse Clio cup dat weekend wel. |
Ik neem aan dat de Clio-Cup is overleden in Belgie...As zaterdag zou de eerste manche zijn, maar het is dood- en doodstil gebleven...Lees dat Verbist komend weekend heel ergens anders is, dus nee...dat gaat m niet worden.
Gelukkig hebben we de Nederlanders nog. Verder totaal geen promotie voor deze klasse in de Worldseries by Renault. Toch jammer voor de wel deelnemende teams, die zich zo langzamerhand programmavulling voelen...De Nederlanders weten ook nog niets over eventuele andere deelnemers op Spa dit weekend... |
Ja dit zegt eigenlijk wel genoeg een persbericht kan er nog eens van af.
We zitten 2 dagen voor de eerste race op spa, de site renault sport.be is zo dood als een pier. Misschien dat er toch een paar teams nu het Nederlands kampioenschap gaat rijden ik meen dat Madeno een auto of 4 begin dit jaar wilden inzetten maar of dat nu nog zo is? |
Ik denk eerder dat al die Clios richting btcs/vln verdwijnen. De Belgen zijn immers niet zo van de sprint, maar meer voor de endurance. Madeno zelf is ook al niet zon NL-aanhanger om mij niet bekende reden. Dit jaar ook niet meer in Dutch GT4...
Wel jammer voor Belgie. Maar gelukkig is er de Dunlop-sprintklasse nog.... |
Afgelopen maandag vernam ik uit welingelichte bron dat de Belgische Clio Cup inderdaad niet zal doorgaan in 2010. Dit wegens het feit dat het vooropgestelde aantal deelnemers niet werd gehaald. Dat is niet enkel jammer voor diegenen die wel interesse vertoonden in de serie, maar ook jammer voor de mensen bij Track on Time, die toch wel veel energie gestoken hebben in deze klasse. Aan hun inzet zal het niet liggen, wat er ook allemaal gezegd wordt, ik denk dat de oorzaak eerder ligt bij de algemene economische situatie en bij het feit dat de Belgische rijders/teams niet meer zo "sprintminded" zijn de laatste jaren, zoals Vortex ook al aangaf...
|
Er zullen toch enkele rijders mee doen waaronder Madeno in de NL Clio Cup
http://www.autosport.nl/news/20236/c...corchamps.html Volgend jaar toch maar een Benelux kampioenschap.:) |
Quote:
Hoe dan ook, een slechte ontwikkeling voor de autosport in BE. Waar moet dan de aanwas vandaan komen voor de toppers in de Belcar en BTCS? |
Waar kan ik de trainingstijden van alle clio's vinden.
|
All times are GMT +2. The time now is 07:51. |