![]() |
British Touring Car Championship 2010 - NGTC in aantocht
De Next Generation Touring Car doet pas in 2011 haar intrede, echter komend seizoen al wel een Vauxhall S2000 met de NGTC spec turbo motor:
Quote:
Op onderstaande pagina een artist impression van de livery: http://btcc.net/html/generalnews_detail.php?id=1773 Doet erg denken aan deze livery...;) |
Quote:
Nu vraag ik me wel af hoe de verhoudingen tot de s2000 zal liggen... |
Swindon is het bedrijf achter de NGTC spec motor.
|
Net de BTCC Season Review uitgekeken. En ik vond het nog altijd erg "entertaining", beter dan vorig seizoen zelfs. Conclusie: zolang je een paar goed gestructureerde teams genre WSR, RML en Team Dynamics aan boord hebt mis je de fabrieksteams zeker niet.
|
Een preview van de vectra van Jordan.
http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/x2_6b79da Ook Pinkney zou in 2010 met een vectra rijden. |
Vandaag was de eerste meeting van het btcc, een week geleden leken de dynamics honda's (wat nu ook in honda kleuren rijden) en de chevy's de te kloppen wagens te gaan worden.
maar een zekere ''Giovanardi'' kon met zijn privé vectra vandaag toch weer 2 zeges en de meeste punten wegkapen. :worship: Giovanardi had (dacht ik) wel maar een deal voor 1 weekend. Maar te hopen kan hij nog de nodige budgetten bij elkaar krijgen om het hele seizoen te rijden :) |
Waren weer leuke races. :worship: Het is eigenlijk niet te begrijpen waarom BTCC niet populairder is bij fabrikanten, sponsors en publiek.
Ik denk wel dat het goed komt met Gio. Hij schijnt nogal wat geld te vragen, echter kan me niet voorstellen dat hij na dit weekend verder succes links laat liggen. Jammer dat Turkington er (nog) niet bij is. |
Quote:
Dit blijft toch het beste tourwagen kampioenschap ter wereld... |
Wat ik bedoel is dat je toch vaak de opmerking krijgt "Ja maar er zijn geen fabrieksteams zoals in de jaren '90. Toen was BTCC geweldig". Goed misschien blijkt uit zo'n opmerking wel dat ze recent geen BTCC races gezien hebben anders moet men toch concluderen dat het racen niet minder is als toen.
Wat betreft fabrikanten en sponsors. De crisis is nu een geldig argument maar voor die er was waren de fabrikanten en sponsors er ook niet. |
Is toch weer een leuk seizoen. :) Ik had Plato in de Chevy dominanter verwacht. Gelukkig is dat niet het geval.
De concurrentie is niet echt blij met de turbo LPG Ford. |
All times are GMT +2. The time now is 12:17. |