De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   World Touring Car Championship 2010 - Toekomst onzeker? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19298)

FIRE 28-11-2009 12:54

World Touring Car Championship 2010 - Toekomst onzeker?
 
De toekomst van het WTCC staat onder grote druk. BMW beslist op 5 december over hun plannen voor 2010. Verwacht wordt dat ze van 5 naar 2 wagens (RBM: Priaulx + Farfus) gaan of zelfs helemaal stoppen. Zanardi heeft in ieder geval al aangekondigd in 2010 niet actief te zijn in het WTCC. Schnitzer gaat waarschijnlijk een Europees programma afwerken met de GT2 en ROAL stapt over naar het Italiaanse Superstars kampioenschap.

SEAT zal haar programma waarschijnlijk ook verminderen tot 2 a 3 wagens. Oreca keert in ieder geval niet terug. Ik zie Sunred nog wel een opwaardering krijgen naar semi-fabrieksteam.

Goede nieuws is dat Chevrolet haar deelname reeds bevestigd heeft. Enige wijziging bij de "Amerikanen" is dat Larini vervangen wordt door Yvan Muller.

Lada zit financieel in zware problemen. Het is twijfelachtig of het Russian Bears team komend seizoen fabrieksondersteuning krijgt.

Over de privateers is nog niet veel te zeggen. Engstler zal opnieuw deelnemen met een aantal wagens en Pro Motorsport stapt waarschijnlijk over naar het Italiaanse Superstars kampioenschap.


Met in 2011 nieuwe technische regels op komst zal 2010 in ieder geval een tussenjaar worden. Ik denk dat het WTCC blij mag zijn als er 20 wagens op de grid zullen staan.

Persoonlijk hoop ik dat we in 2011 1 Europees tourwagenkampioenschap zullen hebben. Of dat DTM of WTCC zal zijn maakt me in principe niet zoveel uit als het racen maar goed is, grote grid hebben en de auto's er goed uit zien.

Mark 28-11-2009 19:19

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 253674)
Ik denk dat het WTCC blij mag zijn als er 20 wagens op de grid zullen staan.

Dat gaat dan een mager beestje worden. In de Autosport van deze week lezen we dat privateer Chevy's in aantocht zijn.

Ergens al een "car-count" te vinden op net?

smiley 28-11-2009 21:07

Ook Giovanardi werd al gelinkt aan chevrolet.

Als we van elke merk enkele fabrieks wagens, en voor de rest privateers, hebben kunnen we toch niet klagen.

gwyllion 02-12-2009 16:55

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 253680)
Ook Giovanardi werd al gelinkt aan chevrolet.

No Chevrolet deal for Giovanardi

Chevrolet heeft plannen om 5 wagens in te zetten opgeborgen omdat BMW en Seat hun programma toch zwaar inkrimpen.

FIRE 05-12-2009 17:32

Ik stel voor om dit topic voor het WTCC te gebruiken en de discussie over toerwagens in dit topic verder te zetten. Misschien kunnen de moderrators bovenstaande posts verplaatsen?

Mark 05-12-2009 18:28

Wie de Telegraaf van vandaag heeft gelezen komt tot de conclusie dat de toekomst van Lada wel zeer onzeker is geworden. Gezien die economische toestand kan ik me bijna niet voorstellen dat ze verdergaan met het WTCC, tenzij de centen uit de prive-sfeer komen.

FIRE 06-12-2009 12:10

RBM gaat 2 fabrieks BMW's runnen.
Coureurs van dienst zijn Priaulx en Farfus.

smiley 06-12-2009 14:00

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 253845)
RBM gaat 2 fabrieks BMW's runnen.
Coureurs van dienst zijn Priaulx en Farfus.

Mooi nieuws voor RBM, te hopen kunnen ze weer voor de titel gaan volgend jaar.
(En te hopen sloopt farfus niet te vaak zijn bmw volgend jaar :rolleyes:)

FIRE 12-01-2010 19:00

Volgens Spaanse krant geen SEAT komend seizoen:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4311

:(

gwyllion 12-01-2010 20:49

Seat is al jaren een zorgenkind binnen de Volkswagen groep. Dit is wel een radicale besparing.

Ik vermoed dat dit betekent dat Sunred een grotere rol krijgt.

Mark 12-01-2010 21:28

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 254867)

Ik vermoed dat dit betekent dat Sunred een grotere rol krijgt.

Dan komen de diesels in handen van privateers, o.a. via Sunred. Dat kan dan alsnog leuk worden voor o.a. Coronel.

FIRE 12-01-2010 22:21

De eerste coureur is bevestigd bij Sunred:
Quote:

Reigning Danish Touring Car Championship champion Michel Nykjær is going to drive for privateer SEAT team SUNRED Engineering.
"My goal is to win the privateers championship 2010 and I think that is a realistic goal despite the hard competition," said Nykjær.
...
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4312

FIRE 23-01-2010 12:59

Quote:

Gabriele Tarquini looks certain to defend his World Touring Car Championship title aboard a works-assisted SEAT, this week's AUTOSPORT magazine reveals, despite the Spanish manufacturer's withdrawal from the series.

Tarquini appeared to be left out in the cold when SEAT announced it was ceasing its factory involvement in the championship last week. But it quickly emerged that the veteran Italian is set to race a Leon TDI run by a new organisation established by Spanish-based WTCC SEAT privateer SUNRED Engineering.
...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81036

Raceboy 23-01-2010 14:31

Een kampioenschap zonder fabrieksteams kan wel eens spannender worden dan 1 met.

FIRE 23-01-2010 14:41

Inderdaad (zie BTCC), echter ik betwijfel of dat bij een WK op lange termijn werkt vanwege de hogere kosten.


All times are GMT +2. The time now is 17:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.