De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 2010: "as few races as possible in Europe"! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17659)

Mark 27-06-2008 22:17

FIA GT 2010: "as few races as possible in Europe"!
 
Vandaag een stukje in de gedrukte Autosport over de plannen van het heerschap Ratel m.b.t. zijn WK 2010 (Voor de heren van PK, nog even wachten voordat jullie deelnemen aan een echt WK ;) )

Verdeling races:
- 4 x "klassiek" Europa (Spa, Silverstone, ?, ?) In 2010 misschien nog 5 of 6 om de overgang makkelijker te maken.
- 2 x Zuid-Amerika (Argentinie en Brazilie)
- 2 x Oost-Europa (Boekarest/Moscow)
- 1 x Japan (om Japanse fabrieken een plezier te doen)
- 1 x China
- 1 x Australie (er schijnt een promoter/circuit zo goed als zeker te zijn)
- 1 tot 3 races in het Midden-Oosten.

De volgden 3 merken worden bij naam genoemd als constructeur voor de nieuwe wagens:

- Ford / Matech (is dat niet bijna een youngtimer in 2010? :) )
- Lambo / Reiter
- Nissan / Nismo (zijn op bezoek geweest in Adria)

FIRE 27-06-2008 22:46

Mooie kalender indien men WK status krijgt, maar ik denk niet dat de Europese teams hier op zitten te wachten.

GT2-R 28-06-2008 00:12

Dit plan van Ratel slaat op niets vind ik persoonlijk. Een WK met manches over de hele wereld is op zich perfect in orde. Het probleem is echter dat de FIA GT voor privé-teams is. De privé-teams die hieraan zouden kunnen deelnemen zijn volgens mij niet zo dik gezaaid. Ik hoop alleszins dat het niet gaat worden zoals in het WTCC, waar slechts drie merken kunnen meedingen voor het kampioenschap :mad: ...

Mark 28-06-2008 09:54

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 235646)
Mooie kalender indien men WK status krijgt, maar ik denk niet dat de Europese teams hier op zitten te wachten.

Volgens mij zit Ratel ook niet te wachten op de ouderwetse zelfstandige Europese teams ;) Hij wil fabrikanten in zijn kampioenschap..........en die huren dan weer een team/structuur in die het hele zaakje operationeel beheren. Dus misschien toch dezelfde teams maar dan met ondersteuning van de fabrikanten.

Mark 08-07-2008 23:51

Quote:

Ratel en zijn SRO Motorsports Group zetten dit statement kracht bij. De 44-jarige Parijzenaar kondigde vandaag immers aan tot een overeenkomst te zijn gekomen met... Rusland! Vanaf 2010 wordt er in Moskou een meeting in het kader van het FIA GT1 World Championship gehouden. Place to be wordt de 'Eurasia Autodrome Domodedovo' - een circuit dat nog opgebouwd moet worden;


http://www.racingworld.be/nieuws/552...pionship-.html
......

marcel 09-07-2008 11:04

hmm, is Moskou technisch gezien niet nog Europa?

FIRE 09-07-2008 11:40

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 235962)
hmm, is Moskou technisch gezien niet nog Europa?

Ja

Ik kan me voorstellen dat Moskou of Rusland in het algemeen een belangrijke markt is voor fabrikanten als Porsche, Maserati en Ferrari.

Mark 06-04-2009 18:53

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 235645)

Verdeling races:
- 4 x "klassiek" Europa (Spa, Silverstone, ?, ?) In 2010 misschien nog 5 of 6 om de overgang makkelijker te maken.
- 2 x Zuid-Amerika (Argentinie en Brazilie)
- 2 x Oost-Europa (Boekarest/Moscow)
- 1 x Japan (om Japanse fabrieken een plezier te doen)
- 1 x China
- 1 x Australie (er schijnt een promoter/circuit zo goed als zeker te zijn)
- 1 tot 3 races in het Midden-Oosten.

En jawel, de verdeling ziet er alweer anders uit:
Quote:

De kalender telt voorlopig 12 races: San Luis, Australië, Silverstone, Italië, Portugal, Duitsland, Spa, Boekarest, Moskou, Bulgarije, Zuid-Afrika en V.A.Emiraten

http://www.autosport.be/news/2009/04...PaulRicardVoor
Is Ratel wispelturig van karakter? :D

tarzancorner 07-04-2009 08:26

Als ik het goed lees op autosport.be dan telt de 24 uren van spa in 2010
voor gt1 gt2 gt3 mee dan word de 24 uren ook weer leuk,dan krijgen we
weer een groot start veld.:applaus:

joost 07-04-2009 10:02

@ tarzancorner: punten zullen er enkel voor GT1 en GT2 zijn, GT3 en GT4 zijn welkom in 2010. Sorry voor de onduidelijkheid

Joost

FIRE 07-04-2009 11:24

GT3 was nu toch ook al welkom?

joost 07-04-2009 11:38

Wel welkom, maar niet in het kader van het kampioenschap, dus ze nemen deel omdat ze willen.

Bramzel 07-04-2009 11:40

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 246291)
Is Ratel wispelturig van karakter? :D

Ghehe, is de paus katholiek? :p

RKG 07-04-2009 11:53

Ik dacht dat een GT3 niet voor 24uurs races gemaakt was...

Raceboy 09-04-2009 20:16

Lambo bevestigd:

Quote:

Lamborghini will be represented in the new FIA GT1 World Championship next year with the latest version of its Murcielago racer.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/74362


All times are GMT +2. The time now is 22:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.