De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Media Corner (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Succes voor Maxime Martin in de Renault Clio Cup France! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17426)

Dries DS 27-04-2008 18:27

Succes voor Maxime Martin in de Renault Clio Cup France!

Renault Clio Cup Elf France / 2. Ledenon

Autoritaire overwinning van Maxime Martin !

Volgende week gaat de Eurocup Mégane Trophy, een Europese competitie in het kader van de World Series by Renault, van start op de omloop van Francorchamps, maar Maxime Martin is evenzo aan de slag in de Franse Renault Clio Cup Elf, een kampioenschap van hoog niveau.

Na een eerste verkenningsronde in Nogaro streek het indrukwekkende peleton, met meerdere wagens van het team Thierry Boutsen Energy Racing, dit weekend neer in Ledenon, waar opnieuw twee veelbelovende manches geprogrammeerd stonden. Nadat hij tijdens de private testen een goede twaalfde tijd klokte (op 42 deelnemers), zag Maxime met een zeker optimisme de twee kwalificaties tegemoet. Maxime strandde echter op minder dan 5 tiende van een seconde van de pole positie en diende voor de eerste manche van op de 14de plaats te vertrekken. Maar voor de tweede manche liet Martin de tweede chrono optekenen, goed voor een plaats op de eerste startrij op zondag.

Naar goede gewoonte ging het er in de buik van het Clio Cup peleton warm aan toe en Maxime Martin werd zich daar op zaterdag, tijdens de eerste manche, al snel bewust van. Hij werd immers van de baan geduwd en viel zo terug naar de 28ste plaats. Een dolle inhaalrace volgde en Maxime kon de race toch nog afsluiten op een 15de plaats. Maar het beste moest nog komen…

Bij de tweede manche, aanvang zondagmiddag, nam Maxime Martin een perfecte start en nestelde hij zich autoritair aan de leiding. Hij zou deze leiding ook niet meer afstaan, want de Fransen bleken niet in staat om de zoon van Jean-Michel te bedreigen… "Het was gewoon een perfecte wedstrijd", verklaart Maxime enthousiast bij het verlaten van het podium. "Ik begin zo stilletjes aan door te hebben hoe je met een voortrekker moet omgaan en deze keer verliep alles echt ook gesmeerd. Ik kon Aurélien Conte achter me houden tot op het einde. Wees gerust: geen enkele Franse rijder had deze overwinning verwacht! Ik denk dan ook dat ze me in de toekomst op een andere manier gaan bekijken..."

Eén week voor aanvang van de Eurocup Mégane Trophy heeft Maxime Martin dus het seizoen al sterk aangevat, wat een extra motivatie is voor het Europese Kampioenschap dat start gaat in zijn achtertuin. Nadat hij vorig jaar – zijn eerste seizoen op dat niveau – al schitterde in de Eurocup Mégane Trophy heeft Maxime zich tot doel gesteld om dit jaar resoluut voor de titel te gaan. En ook al hebben de wedstrijden in de Franse Clio Cup Elf, natuurlijk ook met Boutsen Energy Racing, vooral een waarde als training, toch moeten we eerlijk zijn : ook die champagne doet goed, zowel voor het lichaam als voor de geest...

Afspraak met een super gemotiveerde Maxime Martin volgende week, in de Belgische Ardennen…

All times are GMT +2. The time now is 10:56.