De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Teampresentaties 2008 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16828)

The Interceptor 10-01-2008 15:26

Teampresentaties 2008
 
Toyota heeft vandaag de TF108 voorgesteld.
Ze hebben duidelijk de wagens van de concurrentie bekeken, zo zien we de McLaren voorvleugel en de Renault spiegels van 2007 terug op de Toyota, alsook de meer aerodynamische (?) velgen die we bij Ferrari wel eens zagen.

http://images.gpupdate.net/large/89993.jpg
bron: gpudate.net

Gisteren reden Kovalainen en De la Rosa al rondjes in de McLaren MP4-23. Vandaag is het de beurt aan Hamilton. Doet wel vreemd eigenlijk om Hamilton met het nr. 22 te zien rijden.
Grootste veranderingen daar lijken me een herwerkte voorvleugel en de sidepods lijken me ook wat anders gevormd.
De 'hoorns' lijken definitief verdwenen, ze houden het wel nog bij hun slanke neusje.

http://images.gpupdate.net/large/89980.jpg
bron: gpudate.net

Ook Ferrari stelde enkele dagen geleden de F2008 reeds voor.
Daar hebben ze duidelijk hard gewerkt aan een nieuwe neus en voorvleugel. Dat ontwerp bevalt me puur op het zicht iets minder.

http://images.gpupdate.net/large/89834.jpg
bron: gpupdate.net

GT2-R 10-01-2008 18:06

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 226292)
Toyota heeft vandaag de TF108 voorgesteld.
Ze hebben duidelijk de wagens van de concurrentie bekeken, zo zien we de McLaren voorvleugel en de Renault spiegels van 2007 terug op de Toyota, alsook de meer aerodynamische (?) velgen die we bij Ferrari wel eens zagen.

Ik heb ooit ergens een artikel ivm die velgen gelezen. Als ik mij goed herinner zorgen ze voor een beter koeling van de remmen en kunnen ze daardoor een kleinere luchtinlaat voor de remmen plaatsen. Onrechtstreeks zouden die velgen (het zijn geen gewone deksels) de aerodynamica van de wagen verbeteren.

Neo-242 10-01-2008 19:27

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 226292)
..., alsook de meer aerodynamische (?) velgen die we bij Ferrari wel eens zagen.

Vergis je niet, die staan er nu nog op hoor. Alleen heeft hun velgenleverancier geëisd dat hun design & logo zichtbaar is, en daarom zijn de velgdoppen geschilderd als waren het echte velgen die je ziet. Kijk maar eens goed:)

Gèrre 10-01-2008 20:37

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 226319)
Vergis je niet, die staan er nu nog op hoor. Alleen heeft hun velgenleverancier geëisd dat hun design & logo zichtbaar is, en daarom zijn de velgdoppen geschilderd als waren het echte velgen die je ziet. Kijk maar eens goed:)

Bij de Ferrari zijn ze overduidelijk maar bij de toyota is er toch niks van merk op geschilderd op de foto

Ferrari rules 10-01-2008 20:59

De Ferrari en de McLaren zijn wagen die al altijd uitgesprongen zijn qua uiterlijk en bij de nieuwe is dit weer niet anders.
2 prachtige wagens als je het mij vraagt....

The Interceptor 15-01-2008 15:47

Ondertussen heeft McLaren toch nog een echte voorstelling van de wagen gegeven, opmerkelijk wel is dat er daar bij de voorvleugel zo geen vleugelstuk over de neus heenloopt... Ze zijn nog wat aan't experimenteren wellicht.

BMW stelde gisteren zijn F1.08 voor. Ziet er weer een mooie wagen uit als je 't mij vraagt. Ben zéér benieuwd naar wat ze hiermee kunnen presteren na een toch wel sterk 2007. Hun doel moet ongetwijfeld een eerste overwinning zijn.
En BMW kiest enkel vooraan voor zo'n aerodymische velgen.

http://images.gpupdate.net/large/90241.jpg

En vandaag test Alonso voor het eerst weer met Renault, en daar hoort natuurlijk weer een nieuw helmdesign bij ...

http://images.gpupdate.net/large/90269.jpg

Guido 15-01-2008 16:04

Als je het mij vraagt, zien de velgen van de BMW er net zo aerodynamisch uit als die van Toyota. ;)

Bart.Vandecavey 15-01-2008 16:08

Dat zijn net de velgen van Knightrider...

Integra 15-01-2008 16:42

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 226308)
Ik heb ooit ergens een artikel ivm die velgen gelezen. Als ik mij goed herinner zorgen ze voor een beter koeling van de remmen en kunnen ze daardoor een kleinere luchtinlaat voor de remmen plaatsen. Onrechtstreeks zouden die velgen (het zijn geen gewone deksels) de aerodynamica van de wagen verbeteren.

Inderdaad (minder turbulente lucht ter hoogte vd velg), uitleg zou moeten kloppen, hoewel het effect slechts klein is en de voordelen nooit 100% bewezen. (destijds op de Porsche 956's etc)

Sennake 15-01-2008 16:58

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 226781)
Inderdaad (minder turbulente lucht ter hoogte vd velg), uitleg zou moeten kloppen, hoewel het effect slechts klein is en de voordelen nooit 100% bewezen. (destijds op de Porsche 956's etc)

Volgens mij is het effect in elk geval kleiner als pakweg op een Porsche 956 of 962 die over de 6 km lange Hunadières kon razen tegen een kleine 400 km/uur (in de tijd dat de chicanes er nog niet waren dus).

Ferrari rules 16-01-2008 13:50

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 226771)

http://images.gpupdate.net/large/90241.jpg

En vandaag test Alonso voor het eerst weer met Renault, en daar hoort natuurlijk weer een nieuw helmdesign bij ...

http://images.gpupdate.net/large/90269.jpg

Knap design voor de helm. alleen jammer dat er z'on dom manneke in moet:D
al is hij een zeer goed piloot...

Integra 16-01-2008 17:25

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 226782)
Volgens mij is het effect in elk geval kleiner als pakweg op een Porsche 956 of 962 die over de 6 km lange Hunadières kon razen tegen een kleine 400 km/uur (in de tijd dat de chicanes er nog niet waren dus).

Inderdaad. Zeker omdat een F1 auto een Cx coëfficient heeft die minstens het dubbel is van die van een Porsche 956.

Maar ja ... alle beetjes helpen zeker?

Gèrre 16-01-2008 18:23

Weet iemand of Renault nog steeds die lelijke ING livery meekrijgt ? of hebben ze het iets verbeterd ...

airco 17-01-2008 12:05

ze rijden er toch nog mee nu in Jerez ...

Op 31 januari presenteren ze hun nieuwe bolide ... eventueel zien we dan een aangepaste livery ... Maar vermits ING nog steeds een van de grote sponsors zijn zullen die zowieso wel prominent aanwezig blijven op de wagen.

The Interceptor 18-01-2008 15:28

Alonso heeft ook nog een manier gevonden om zijn wereldtitels op zijn helm te verwerken:

http://images.gpupdate.net/large/90337.jpg

Mogen we zo concluderen dat hij na (eventueel) 4 titels stopt? :D

En ook de RB4 van Reb Bull Racing is voorgesteld, duidelijk een doorontwikkeling van de wagen van vorig jaar.
Maar is er geen foutje in de livery/overal gebeurd? :)
Op de wagen staan te strepen rood - blauw - grijs
Op de overals is het rood - grijs - blauw, lijkt wel bijna de Franse vlag.

http://images.gpupdate.net/large/90403.jpg


All times are GMT +2. The time now is 03:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.