De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Het begin van het einde van fabrikanten in de F1? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16798)

Mark 04-01-2008 22:22

Het begin van het einde van fabrikanten in de F1?
 
Quote:

Toyota boss given 2010 deadline

Toyota team principal Tadashi Yamashina says he has until 2010 to turn the fortunes of the Japanese manufacturer around.

On the back of a disappointing 2007 campaign, where Jarno Trulli and Ralf Schumacher failed to score even a podium finish, Yamashina has admitted that the team cannot continue operating at their current level.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/64492
Het kon niet uitblijven dat er een fabrikant is die het stilaan niet meer kan verkopen dat er jaarlijks honderden miljoenen Euro's worden besteed aan een project waar ze als verliezer uitkomen!

Er zullen waarschijnlijk altijd fabrikanten actief zijn in de F1 maar als 1 of 2 fabrieken afhaken dan heeft Bernie wel een probleem. Komen er dan A en B teams van de overgebleven fabrikanten? Komen er weer privateers bij met een flinke subsidie van Bernie?

Toyota heeft 2 jaar de tijd om een GP te winnen? Dat gaat zeer krapjes worden ;)

Ferrari rules 04-01-2008 22:37

Toyota heeft 2 jaar de tijd om een GP te winnen? Dat gaat zeer krapjes worden ;)[/QUOTE]

met Ralf die vertrokken is zullen Toyota's kansen aanzienlijk vergroten...:D

FIRE 04-01-2008 23:08

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 225820)
Het kon niet uitblijven dat er een fabrikant is die het stilaan niet meer kan verkopen dat er jaarlijks honderden miljoenen Euro's worden besteed aan een project waar ze als verliezer uitkomen!

Er zullen waarschijnlijk altijd fabrikanten actief zijn in de F1 maar als 1 of 2 fabrieken afhaken dan heeft Bernie wel een probleem. Komen er dan A en B teams van de overgebleven fabrikanten? Komen er weer privateers bij met een flinke subsidie van Bernie?

Toyota heeft 2 jaar de tijd om een GP te winnen? Dat gaat zeer krapjes worden ;)

Bij afhakende fabrikanten (b.v. Renault) heeft het huidige F1 circus inderdaad een probleem. Priveteams die wagens van fabrikanten gebruiken (de Prodrive en Super Aguri constructie) lijkt me dan de eenvoudigste (en voor Bernie de goedkoopste ;)) oplossing.

Het zou me niet verbazen als Toyota over 2 jaar met een hybride aangedreven LMP1 naar Le Mans gaat. In het huidige F1 is geen plaats voor innovatie. De Toyota bazen geven het F1 team dus tot 2010 de tijd? Worden dan de nieuwe LM reglementen niet actief? :+

gwyllion 07-01-2008 14:04

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 225827)
Het zou me niet verbazen als Toyota over 2 jaar met een hybride aangedreven LMP1 naar Le Mans gaat. In het huidige F1 is geen plaats voor innovatie. De Toyota bazen geven het F1 team dus tot 2010 de tijd? Worden dan de nieuwe LM reglementen niet actief? :+

Vanaf volgend jaar zal er in de F1 toch wel terug wat (relevante) innovatie zijn met KERS (Kinetic Energy Recovery Systems) en later met efficienter motoren (turbo).


All times are GMT +2. The time now is 00:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.